رییس اداره کنسولی دانشجویان بین المللی کیش گفت: نخستین ویزای دانشجویی با فرایند مستقل توسط این اداره در این جزیره صادر شد.
کد خبر: ۹۸۰۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲ 24 July 2021

به گزارش تابناک جزیره، زهرا حسین زاده روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از حضور فعال پردیس های بین المللی با فعالیت یک دهه ای در جزیره کیش برای نخستین بار صدور ویزای دانشجویی با فرایند مستقل، جهت تسهیل شرایط تحصیل دانشجویان خارجی و اتباع افغان در این دانشگاه ها فراهم شد.

وی اضافه کرد: اتباع خارجی دانشجو قبل از تاسیس اداره کنسولی دانشجویان بین المللی در کیش، مجبور بودند مدارک و فرآیند صدور ویزای تحصیلی را از دانشگاه های مادر و دفتر کنسولی دانشجویان در تهران پیگیری کنند.

حسین زاده افزود: دریافت ویزای تحصیلی دانشجویان خارجی به ویژه دانشجویان افغان از تهران به خاطر مسافت، در دسترس نبودن متولیان امر و نداشتن آگاهی لازم از فرایند های اداری سبب شده بود متقاضیان علاوه بر صرف زمان بیشتر با مشکلات عدیده ای مواجه شوند.

رییس اداره کنسولی دانشجویان بین المللی کیش، پیگیری های مستمر جهت ابلاغ دستورالعمل لغو ممنوعیت تحصیل اتباع افغان در این منطقه را از اقدامات مهم این اداره اعلام کرد و یادآور شد:بر اساس قانون جذب دانشجویان خارجی اتباع افغان مقیم ایران باید پس از قبولی در دانشگاه های ایرانی، اقامت پیشین خود را به اقامت تحصیلی تبدیل کنند که برای انجام این فرایند تا کنون متولی مشخص در جزیره کیش وجود نداشت.

وی گفت: تمام دانشجویان افغان می توانند با مراجعه به نماینده کنسولی در دانشگاه خود و یا تماس مستقیم با اداره کنسولی دانشجویان بین المللی کیش مستقر در پردیس بین المللی کیش دانشگاه علوم پزشکی تهران، پس از پذیرش مشروط در دانشگاه مورد نظر خود، برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنند.

حسین زاده افزود: تمام پردیس های دانشگاهی نیز موظف هستند در صورت پذیرش اتباع افغان مقیم ضمن معرفی این دانشجویان به اداره کنسولی به منظور تبدیل ویزای این دانشجویان به ویزای تحصیلی از طریق نماینده خود اقدام کنند.

وی اضافه کرد: صدور ویزا برای دانشجویان بین المللی غیر افغان نیز در اداره کنسولی دانشجویان بین المللی کیش طبق دستورالعمل های وزارت علوم و بهداشت و بر اساس درخواست پردیس های دانشگاهی انجام می شود.

اولین دفتر کنسولی دانشجویان بین المللی منطقه آزاد کیش و استان هرمزگان پنج خرداد امسال با حضور مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان کشور و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افتتاح شد.

هم اکنون هفت هزار دانشجو در ۶ واحد دانشگاهی جزیره کیش شامل پردیس بین المللی دانشگاه تهران، پردیس بین المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه صنعتی شریف کیش، دانشگاه بین اللملی آزاد کیش، دانشگاه پیام نور کیش و دانشگاه علمی کاربردی کیش مشغول تحصیل هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار