مدیر عامل شرکت آب و برق کیش گفت: پیک مصرف برق در این جزیره هفته گذشته با صرف ۱۷۵ مگا وات برق، با اوج مصرف در مقایسه با سال گذشته شکسته شد.
کد خبر: ۹۸۲۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷ 01 August 2021

به گزارش تابناک جزیره، یدالله سلطانی در این خصوص اظهار داشت: پیک مصرف سال گذشته جزیره با ۱۷۳ مگاوات مربوط به ساعت ۱۳ و ۱۵ دقیقه ۱۶ مرداد بوده که این رکورد امسال ساعت ۱۲ و ۴۰ دقیقه امروز در روزهای چهارم و پنجم مرداد شکسته شد.

وی اضافه کرد: اختلاف ساعت رکورد گیری امسال با سال گذشته به علت تغییر ساعات کاری ادارات در جزیره که این اقدام در سال جاری باعث مدیریت بهینه مصرف و تولید جزیره شده است.

مدیرعامل شرکت آب و برق کیش یادآور شد: هم اکنون نیز اوج مصرف جزیره بین ۱۶۹ تا ۱۷۰ مگاوات قرار دارد و در صورتی که هوا گرم تر از روند فعلی نباشد شکسته شدن پیک مصرف دور از انتظار است.

وی افزود: اکنون شرکت آب و برق کیش قادر به تولید حدود ۱۸۵ مگاوات ساعت برق بوده که حدود ۱۰ تا ۱۲ مگاوات بیش از پیک مصرف است.

سلطانی با بیان اینکه علاوه بر توان شرکت آب و برق زمینه استفاده از تولید شرکت ماهتاب کیش نیز فراهم شده است اظهار داشت: ساخت ۲ نیروگاه جدید با سرمایه گذاری شرکت آب و برق و سازمان منطقه آزاد کیش در دست اقدام است.

وی گفت: با بهره برداری از این نیروگاه ها برق مورد نیاز جزیره در چند سال آینده بدون هیچ مشکلی تامین خواهد شد.

شرکت آب و برق کیش دارای ۴۶ هزار و ۵۰۰ مشترک برق و ۲۵ هزار و ۵۰۰ مشترک آب است که روزانه به طور متوسط ۲۵ هزار مترمکعب آب و ۱۸۵ مگاوات برق تولید و در اختیار مشترکان خود قرار می‌دهد.

شرکت آب و برق کیش با سرمایه گذاری وزارت نیرو و سازمان منطقه آزاد کیش در سال ۱۳۶۹ با هدف تولید، انتقال و توزیع آب شرب بهداشتی و برق در جزیره کیش تاسیس شد، وظیفه این شرکت تولید، انتقال و توزیع آب و برق مطمئن در جزیره کیش بوده از پیشگامان واگذاری، تولید، انتقال و توزیع آب و برق به بخش خصوصی در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی است.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده که در گذشته آن را قیس می خواندند.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت راهبردی، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار