رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: با فوت یک نفر در شب گذشته قربانیان ساکن این جزیره به علت ابتلا به ویروس کرونا به ۳۱ نفر رسید.
کد خبر: ۹۸۲۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۴ 02 August 2021

 

به گزارش تابناک جزیره، محمدرضا رضانیا در این باره  اظهار داشت: شامگاه یکشنبه ۱۰مرداد یک آقای ۶۳ساله ، با علائم تب و لرز ، تنگی نفس،عدم تعادل ،تومور ریه و دارای بیماری زمینه ای فشار خون بالاو بستری در بیمارستان جان خود را دست داد.

وی اضافه کرد: ظهر روز گذشته نیز یک جانباز شیمیایی هشت سال دفاع مقدس نیز جان خود را به علت ابتلا به این ویروس از داد که با این ۲ مورد تا کنون تعداد جانباختگان ناشی از بیماری کووید ۱۹ از ابتدای شروع اپیدمی به ۳۱ نفر رسیده است.

سخنگوی شورای سلامت گفت: سوش دلتا خصوصیات بسیار متفاوت و مهاجمتری را نشان داده و کل کشور وکل دنیا رو تهدید کرده تا حدی که سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد تمام دستاوردهای دنیا در مقابله با کرونا در بروز سوش دلتا از دست رفته لذا رعایت پروتکلهای بهداشتی بسیار مهم و ضروری است.

وی توصیه کرد: اگر علائم دارید سرسری نگذرید ، خود را قرنطینه و با پزشک مشورت کنید و به سالمندان و بیماران زمینه ای در خانواده ها بیشتر توجه داشته باشید.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ یکشنبه ۱۰ مرداد در این جزیره ۶ هزار و ۶۴۵ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است که ابتلای ۹۲ نفرآنان در روز گذشته تایید شد.

اکنون ۴۱ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان کیش بستری هستند که هشت تن در روز گذشته بستری شده اند.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار