جانشین فرمانده انتظامی ویژه کیش گفت: تصادفات جرحی این جزیره در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۹۸۲۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷ 02 August 2021

سرهنگ فرج نظری اظهار داشت: با توجه به آمار مقایسه ای امسال تصادفات جرحی این جزیره به نسبت چهارماهه سال گذشته ۱۲ درصد و حوادث خسارتی نیز هفت درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه تصادفات فوتی در این مدت نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته برابر است افزود: با توجه به روند کاهش ورود مسافر به جزیره به علت شیوع ویروس کرونا شاهد روند افزایشی تصادفات هستیم که تقویت فرهنگ سازی لازمه برون رفت از این وضعیت است.

سرهنگ نظری یادآور شد: می توان با رعایت حقوق متقابل هنگام رانندگی از جمله حق تقدم در میدان‌ها و خط کشی های عابران پیاده‌رو از وقوع ۳۵ درصد تصادفات در جزیره کم کرد که برای تحقق این مهم نیازمند همکاری کیشوندان و مسافران هستیم.

وی گفت: بالاترین تصادفات جزیره با ۶۰ درصد مربوط به خودروهای سواری، ۱۷ درصد مربوط به موتورسیکلت‌ها و ۱۰ درصد خودروهای عمومی بوده و ۳۴ درصد تصادفات نیز بین ساعت های ۱۶ تا ۲۴، ۲۶ درصد بین ساعت ۲۴ تا ۲ بامداد و ۲۳ درصد نیز از ۲ بامداد تا ۱۶ روی داده است.

جانشین فرمانده انتظامی ویژه کیش افزود: بالاترین علت تصادف ها نیز با ۴۶ درصد مربوط به عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه، ۲۰ درصد عدم رعایت حق تقدم و ۱۱ درصد عدم توجه رانندگان به جلو است.

رعایت تمام قوانین راهنمایی و رانندگی در جزیره کیش اجباری بوده و در صورت بروز تخلف، جرایم به صورت مکانیزه با استفاده از دوربین های سطح معابر ثبت می‌شود.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار