جانشین انتظامی ویژه کیش از افزایش ۳۵ درصدی برخورد با تخلفات حادثه ساز حوزه راهور در کیش خبر داد.
کد خبر: ۹۸۳۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰ 02 August 2021

سرهنگ فرج نظری گفت: با توجه به آمار مقایسه‌ای امسال تصادفات جرحی این جزیره به نسبت چهارماهه سال گذشته ۱۲ درصد و حوادث خسارتی نیز هفت درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه تصادفات فوتی در این مدت نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته برابر است، افزود: با توجه به روند کاهش ورود مسافر به جزیره به علت شیوع ویروس کرونا شاهد روند افزایشی تصادفات و ثبت تخلفات هستیم که تقویت فرهنگ سازی لازمه برون رفت از این وضعیت است.

جانشین انتظامی ویژه کیش افزود: در ۴ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد افزایش ۳۵ درصدی در برخورد با تخلفات حادثه ساز و افزایش ۱۱ درصدی ثبت تخلفات از طریق دوربین‌های کنترل سرعت هستیم.

سرهنگ نظری گفت: می‌توان با رعایت حقوق متقابل هنگام رانندگی از جمله حق تقدم در میدان‌ها و خط کشی‌های عابران پیاده‌رو از وقوع ۳۵ درصد تصادفات در جزیره کم کرد که برای تحقق این مهم نیازمند همکاری ساکنان و مسافران هستیم.

وی گفت: بالاترین تصادفات جزیره با ۶۰ درصد مربوط به خودرو‌های سواری، ۱۷ درصد مربوط به موتورهی شارژِی، ۱۰ درصد خودرو‌های عمومی بوده و ۳۴ درصد تصادفات نیز بین ساعت‌های ۱۶ تا ۲۴، ۲۶ درصد بین ساعت ۲۴ تا ۲ بامداد و ۲۳ درصد نیز از ۲ بامداد تا ۱۶ روی داده است.

جانشین فرمانده انتظامی ویژه کیش افزود: بالاترین علت تصادف‌ها نیز با ۴۶ درصد مربوط به عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه، ۲۰ درصد عدم رعایت حق تقدم و ۱۱ درصد عدم توجه رانندگان به جلو است.

سرهنگ نظری گفت: رعایت تمام قوانین راهنمایی و رانندگی در جزیره کیش برای حفظ برند فرهنگ ترافیک ضروری است و در صورت بروز تخلف، جرایم به صورت مکانیزه با استفاده از دوربین‌های سطح معابر ثبت می‌شود شهروندان می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۲۰ پلیس راهنمایی و رانندگی برای حفظ این فرهنگ برتر کمک کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار