مدیرعامل شرکت آب و برق جزیره:
مدیرعامل شرکت آب و برق کیش گفت: طرح توسعه ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعبی آب شیرین کن این جزیره ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کد خبر: ۹۸۳۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷ 04 August 2021

به گزارش تابناک جزیره، یدالله سلطانی در این خصوص اظهار داشت: اجرای این طرح با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب از اسفند سال گذشته آغاز شده است.

وی اضافه کرد: برای این طرح ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد قیمت شده بود که تا کنون با عملیات اجرایی انجام شده از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است که انتظار می رود تا اواخر تابستان وارد مدارد شبکه توزیع شود.

سلطانی افزود: با اتمام این طرح ظرفیت تولید آب در جزیره کیش از ۲۴ هزار متر مکعب در هر روز به ۲۶ هزار و ۵۰۰ متر مکعب می رسد و این میزان پاسخگوی نیاز و پایداری آب شرب مورد نیاز چند سال آینده جزیره را به همراه دارد.

وی یادآور شد: اکنون پیک مصرف آب شرب در این جزیره در هر ۲۴ ساعت بین ۱۹ تا ۲۰ هزار متر مکعب بوده که کمتر از توان تولیدی شرکت آب و برق است و پایداری کامل در شبکه توزیع وجود دارد.

شرکت آب و برق کیش دارای ۴۶ هزار و ۵۰۰ مشترک برق و ۲۵ هزار و ۵۰۰ مشترک آب است که روزانه به طور متوسط امکان تولید ۲۴ هزار مترمکعب آب و ۱۸۵ مگاوات برق در ان وجود دارد.

مشترکان خانگی با ۶۴ درصد بیشترین فراوانی مشتریان این شرکت را تشکیل می‌هند و پس از آن مشترکان تجاری با ۲۴ درصد و عمومی با ۱۲ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

شرکت آب و برق کیش با سرمایه گذاری وزارت نیرو و سازمان منطقه آزاد کیش در سال ۱۳۶۹ با هدف تولید، انتقال و توزیع آب شرب بهداشتی و برق در جزیره کیش تاسیس شد.، وظیفه این شرکت تولید، انتقال و توزیع آب و برق مطمئن در جزیره کیش بوده از پیشگامان واگذاری، تولید، انتقال و توزیع آب و برق به بخش خصوصی در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار