رئیس بیمارستان کیش با اشاره به شدت واگیری ویروس دلتای کرونا، گفت: روز گذشته آمار مراجعه کنندگان به کلینیک تنفسی بیمارستان کیش به ۸۰۰ نفر رسید.
کد خبر: ۹۸۳۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴ 04 August 2021

به گزارش تابناک جزیره، دکتر مصطفی نادعلی نژاد با بیان اینکه هشدار‌ها را در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بار‌ها از سوی رسانه‌های مختلف اعلام شده است، گفت: مراجعین به کلینیک تنفسی از ۳۰ نفر آرام آرام به ۸۰۰ نفر در روز گذشته رسید.

وی گفت: این آمار نشان دهنده این است که شرایط خوبی در جزیره کیش حاکم نیست و باید تصمیمات جدی تری گرفته می‌شد و در این میان توجه به دغدغه‌های کسبه و بازاریان نیز که مطالبات به حقی است، در نظر گرفته شد.

رئیس بیمارستان کیش گفت: نگاه این بود که محدودیت‌ها را جدی‌تر کنیم و مصوب کردن کاهش پرواز‌ها یکی از این تصمیمات برای کاهش سفر به جزیره کیش است.

دکتر نادعلی نژاد با بیان اینکه سلامتی ساکنان کیش مهمترین دغدغه مسئولان است، گفت: مسئولان همراه هستند و جزء دغدغه هایشان بسته شدن جزیره کیش است، اما باتوجه به شرایط اقتصادی در جزیره این محدودیت‌ها مصوب شد تا بازخورد آن بررسی و با تصمیم گیری‌ها و جلسات بعدی در خصوص محدودیت‌ها تصمیم گیری شود.

رئیس بیمارستان کیش گفت: براساس گزارش‌های اعلام شده جزایر کیش و قشم در وضعیت قرمز هستند و با توجه به این نگاه‌ها محدودیت‌ها نهایی خواهد شد و به تعطیلی خواهد انجامید.

دکتر نادعلی نژاد گفت: جلسه امروز ستاد کرونا کیش با حضور معاونان اقتصادی منطقه آزاد کیش برگزار شد و امیدواریم تصمیمات مناسب تری در روزهای آِینده اتخاذ شود.

وی گفت: در حال حاضر ۴۰ بیمار بستری در بخش تنفسی تحت درمان هستند، ۷ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه و یک نوزاد نیز در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بستری است.

رئیس بیمارستان کیش گفت: روز گذشته ۳۹ نفر برای دریافت داروی رمدسیویر بودند و این افراد یا درحال ترخیص بودند یا شرایط درمانی شان نیاز به این دارو بودند که دارو به این بیماران ارائه شد.

وی گفت: با همراهی بسیار خوب سازمان منطقه آزاد در خصوص ارائه دستوراتی برای تهیه دستگاه ونتیلاتور و اکسیژن ساز و بهسازی تجهیزات اکسیژن بیمارستان کیش انجام شده است.

رئیس بیمارستان کیش گفت: با افزایش بیمار بدحال و اشغال تخت‌های بستری مراقبت‌های ویژه متاسفانه افزایش آمار فوتی‌ها را به وجود می‌آورد و باید تلاش کنیم با پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا آمار درگیری افراد و بستری بیماران را به حداقل برسانیم.

دکتر نادعلی نژاد گفت: خوشبختانه با تمهیدات انجام شده در خصوص دارو برای بیماران وضعیت مناسبی داریم و بحث سرم که یک مساله کشوری بود و در این خصوص نیز مشکلی نداریم.

وی گفت: خدمات دهی به بیماران درگیری هایی با ویروس برای برخی از کادر بهداشت و درمان نیز به وجود آورده است که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم می‌تواند به کادر درمان و بهداشت کمک کند.

منبع/خبرگزاری صداوسیمای کیش

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار