دانشگاه علمی و کاربردی و آموزش و پرورش کیش در راستای توسعه دوره های کوتاه مدت مهارت آموزی بین دانش آموزان تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
کد خبر: ۹۸۳۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸ 05 August 2021

به گزارش تابناک جزیره، این تفاهم نامه شامگاه چهارشنبه با حضور پرویز حیدری راد رییس آموزش و پرورش و مهدی فلاحتی رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد کیش به امضا رسید.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد کیش در مراسم انعقاد این تفاهم نامه گفت: با انعقاد این تفاهم نامه، کارگروه های مشترکی برای ترسیم مسیر تحصیلی و شغلی و هم راستایی نظام آموزشی و مسیر شغلی دانش اموزان جزیره تشکیل می شود.

مهدی فلاحتی افزود: برگزاری دوره های کوتاه مدت مهارت آموزی برای دانش آموزان جزیره کیش از مفاد مهم این تفاهم نامه است که طبق آن دانش آموزان سال های آخر تحصیلی به انتخاب خود در دانشگاه جامع علمی کاربردی دوره های کوتاه مدت مهارتی را می گذراند.

رییس آموزش و پرورش کیش نیز ورود به بازار کار همراه با مهارت پس از گذراندن تحصیلات آموزش عالی را از حلقه های مفقوده و مشکلات جوانان اعلام کرد و گفت: مهارت افزایی از ماموریت های دانشگاه جامع علمی کاربردی بوده که می تواند با تعریف رشته های مهارتی مورد نیاز جزیره ارتباط مناسبی جهت ورود سریع دانش آموزان و فارغ التحصیلان به بازار کار ایجاد کند.

پرویز حیدری راد افزود: با همکاری مشترک آموزش و پرورش کیش و دانشگاه جامع علمی کاربردی از سال آینده یک نقشه راه و افق مشترک برای دانش آموزان جزیره کیش ایجاد خواهد شد تا بتوانند راحت تر وارد بازار کار شوند.

کیش دارای ۵۱ مدرسه شامل ۲۳ مدرسه دولتی و ۱۸ مدرسه خصوصی با ۳۶۷ کلاس درس (۲۶۸ کلاس مدارس دولتی و ۹۹ کلاس مدارس خصوصی) است.

در این مدارس ۹ هزار و ۷۷۵ دانش آموز مشغول تحصیل بوده که هشت هزار و ۳۶۰ نفر در مدارس دولتی و یک هزار و ۴۱۵ نفر در مدارس خصوص مشغول علم آموزی هستند.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار