مدیر واحد کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد کیش گفت: امسال ۲۵ درصد مراجع حل اختلاف کارگری و کارفرمایی این جزیره با آرای صادره منجر به سازش شد.
کد خبر: ۹۸۳۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶ 05 August 2021

محمدعلی جلایر در این خصوص اظهار داشت: امسال ۱۶۱ پرونده اختلاف بین کارگران و کارفرمایان تشکیل شده که این اداره به تمام این پرونده ها رسیدگی حکم نهایی آنها نیز صادر شده است.

وی اضافه کرد: با رسیدگی به دعاوی این پرونده ها هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از حقوق کارگران از کارفرمایان احصا شده و علاوه بر آن ۴۱ مورد از این پرونده ها با همکاری کارگر و کارفرما به سازش منجر شده است.

جلایر با بیان اینکه برطرف کردن دعاوی بین کارگران و کارفرمایان به‌صورت سازشی یکی از مهم‌ترین سیاست‎های اتخاذ شده این اداره است افزود: اختلافات فردی بین کارفرما و کارگر ناشی از اجرای مقررات قانون کار، سایر مقررات تبعی، موافقتنامه های کارگری است.

وی گفت: با اتخاذ تمهیدات لازم اطاله دادرسی به اختلافات کاگری و کارفرمایی در این جزیره به کمتر از یک ماه کاهش یافته و سعی می شود با حداکثر رعایت عدالت نسبت به این اختلافات در واحد کار و خدمات اشتغال کیش رسیدگی شود.

مدیر واحد کار و خدمات اشتغال کیش افزود: از اسفند سال گذشته نیز سامانه هوشمند کار و اشتغال به منظور استانداردسازی شرایط کسب و کار صیانت از حقوق کارگران و حمایت از کارفرمایان و سرمایه گذاران در بهینه‌سازی فعالیت این ۲ قشر راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به وجود ۳۲ هزار بیمه شده اجباری در این جزیره اکنون اطلاعات و قراردادهای ۴۵ درصد از جامعه کارگری جزیره شامل ۱۴ هزار و ۵۰۰ کارگر در این سامانه به ثبت رسیده است.

جلایر افزود: از ابتلای مرداد بمنظور پیشگیری از شیوع کرونا در جامعه ثبت شکایات کارگری سامانه ای شده و کارگران می توانند با مراجعه سامانه هوشمند کار و اشتغال به آدرس الکترونیکی job.kish.ir نسبت به ثبت دادخواست خود اقدام کنند.

هم اکنون علاوه بر مراکز تجاری و خدماتی، حدود ۳۸۰ واحد صنعتی و خدمات صنعتی با حجم سرمایه گذاری ریالی ۱۰ هزار و ۵۹۳ میلیارد ریال و ۵۳۴ میلیون دلاری در زمینه های مختلف از جمله تولیدات "مصنوعات پلاستیکی، تجهیزات پزشکی، مصنوعات چوبی، بسته بندی مواد غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی" در این منطقه فعال است.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۸ کیلومتری سرزمین اصلی و در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار