سخنگوی شورای سلامت کیش از ابلاغ مصوبات جدید ستاد مقابله با کرونا منطقه آزاد کیش با هدف کنترل پیک پنجم این بیماري خبر داد.
کد خبر: ۹۸۷۶۹۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶ 22 August 2021

به گزارش تابناک جزیره، دکتر محمدرضا رضانیا از دورکاری ۷۰ درصدی کارکنان در منطقه آزاد کیش خبر داد و گفت: از اول تا ۳۱ شهریور سازمان منطقه آزاد کیش، شرکت‌های تابعه، ادارت، نهادها، دانشگاه ها، بانک ها، بیمه ها، موسسات مالی و اعتباری، جوامع، تالار بورس و شرکت‌های خصوصی ملزم به رعایت دور کاری ۷۰ درصدی کارکنان خود هستند و در صورت عدم رعایت، مسئولیت حقوقی بر عهده مدیران مجموعه‌های مربوطه خواهد بود.

وي افزود: یگان‌های نظامی و انتظامی، امنیتی، بهداشت و درمان، امدادی، آب و برق، آتش نشانی و اورژانس از این مصوبه مستثنی هستند.

سخنگوي شوراي سلامت كيش گفت: از اول شهریور ساعت کاری سازمان، شرکت‌های تابعه، ادارت، نهادها، دانشگاه ها، بانک ها، بیمه ها، موسسات مالی و اعتباری، جوامع، تالار بورس و شرکت‌های خصوصی از ساعت ۸ صبح تا ۱۴:۳۰ خواهد بود.

دكتر رضانيا در خصوص اطلاع رسانی قبلی به ساکنان کیش براي پرهيز از مسافرت و خارج شدن از جزیره، گفت: کارکنانی که به مسافرت رفتند در هنگام بازگشت به جزیره با استفاده از مرخصی استحقاقی باید دوره قرنطینه خانگی را به مدت ۵ روز رعایت کنند و در صورت مبتلا نبودن به بیماری و نداشتن علائم می‌توانند در محل کار خود حاضر شوند.

دکتر محمدرضا رضانیا در خصوص ساعت کاری مراکز تجاری، افزود: ساعت کاری بازار‌ها از ۳۰ مرداد ساعت ۱۸ تا ۲۲ بوده و در صورتی که غرفه‌ای نسبت به رعایت دستورالعمل هاي بهداشتی بی توجهی کند برابر مقررات نسبت به پملپ غرفه اقدام می‌شود.

دكتر رضانیا تصریح کرد: در صورت افزایش موارد عدم رعایت دستورالعمل هاي بهداشتی براساس تشخیص مرکز توسعه سلامت کیش نسب به اعمال محدودیت‌های شدید برای مجموعه متخلف اقدام خواهد شد.

وي افزود: جامعه بازاریان و بازرگانان کیش باید نسبت به تعیین یک نفر ناظر بهداشت شيوه نامه هاي بهداشتي برای هر بازار و مجموعه خدماتی اقدام کند.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: با توجه به هدف گذاری تعیین شده برای رعایت دستورالعمل هاي بهداشتی به میران ۸۵ درصد، در صورت رعایت نكردن توسط جوامع و مشاغل کیش اعمال محدودیت‌های شدیدتر در دستور کار ستاد مقابله با کرونا جزیره کیش قرار خواهد گرفت.

دکتر محمدرضا رضانیا خاطر نشان کرد: مدیریت بازرگانی سازمان منطقه آزاد کیش با همکاری جامعه بازاریان و بازرگانان کیش نسبت به تعیین تعداد حضور مشتری در هر غرفه بر اساس متراژ غرفه‌ها اقدام می‌کند.

وي فعالیت رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها را تا چهارم شهریور به صورت بیرون بر اعلام کرد و افزود: فعالیت رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها از پنجم شهریور با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تعیین فاصله هر میز به میزان ۴ متر و حداکثر ۴ نفر در هر میز و تعیین ظرفیت هر کدام از رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها طبق ابلاغ ظرفیت پذیرش تعیین شده در درب ورودی مراکز نصب خواهد شد و فعالیت آن‌ها تا ساعت ۲۳ خواهد بود.

دكتر رضانیا گفت: محدودیت‌های قبلی اعلام شده مبنی بر توقف فعالیت‌های مشاغل حوزه گردشگری تا ششم شهریور تمدید شده است.

سخنگوی شورای سلامت کیش افزود: منع تردد شبانه به استثنای خودور‌های یگان‌های نظامی و انتظامی و بخش‌های عملیاتی، امنیتی، بخش درمان، امدادی، آب و برق، آتش نشانی، اورژانس، مخابرات، و عوامل ستاد پیشگیرانه از کرونا تا ۴ شهریور از ساعت ۲۳ تا ۴ بامداد و از پنجم شهریور تا اطلاع ثانوی از ساعت ۲۴ تا ۴ بامداد است.

وی در رابطه با کاهش پرواز‌های ورودی و خروجی جزیره کیش، گفت: کاهش پرواز‌های ورودی و خروجی به کمتر از ۲۰ پرواز در روز و با رعایت ظرفیت ۶۰ درصد و فاصله گذاری اجتماعی در پروازها، اتوبوس حمل مسافر و سالن‌های فرودگاه ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش دسترسی به سواحل را تا ششم شهریور ممنوع اعلام کرد و افزود: محدودیت‌های قبلی اعلام شده مبنی بر توقف تمام اماکن ورزشی تا ششم شهریور تمدید می‌شود و کاهش شناور‌های مسافری و منع ورود مسافر از مسیر دریایی به کیش به استثنای کیشوندان با احراز هویت تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

دكتر رضانیا گفت: هتل‌ها با ظرفیت پذیرش ۳۰ درصدی مسافر به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار