اثر برگزیده حسین تهوری عکاس هنرمند جزیره کیش با موضوع "انسانیت" در مسابقه بین المللی HIPA2021 به مرحله فینال این مسابقات راه یافت.
کد خبر: ۹۸۸۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹ 24 August 2021

به گزارش تابناک جزیره به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، برگزیدگان بخش "انسانیت"حسین تهوری، فواد اشتری، احمد بلباسی، هادی دهقان‌پور معرفی شدند که در میان برگزیدگان این رقابت که آثارشان در کتاب فصل دهم این مسابقه عکاسی منتشر شده، حدود بیست عکاس ایرانی نیز به‌ عنوان فینالیست انتخاب شدند.

مسابقه عکاسی HIPA رقابتی بین‌المللی در امارات متحده عربی است که هر ساله با یک موضوع (تم) مشخص، برگزار می‌شود.

دهمین دوره این رقابت با موضوع «انسانیت» در بخش‌های «انسانیت»، «عمومی» (سیاه‌وسفید و رنگی)، "پرتفلیو" و "عکاسی معماری" و نیز بخش‌های ویژه برگزار شد و عکاسان برگزیده در هر یک از این بخش ها معرفی شدند.

این رقابت با مجموع جوایز ۴۵۰ هزار دلار یکی از گران‌بهاترین جوایز عکاسی در میان رقابت‌های بین‌المللی عکاسی محسوب می‌شود. از نکات قابل توجه در این رقابت تعداد شرکت‌کنندگان ایرانی در آن بود.

همچنین از میان ۱۴۵ کشور شرکت‌کننده در این رقابت، ایران پس از هند و چین، بیشترین تعداد شرکت‌کننده را داشت (بیش از دو برابر تعداد شرکت‌کنندگان کشور برگزارکننده). در نهایت، جایزه بزرگ HIPA به‌ارزش ۱۲۰ هزار دلار به تک‌عکسی از عکاس برزیلی Ary Bassous تعلق گرفت که یک پزشک شاغل در خط مقدم کووید۱۹ را نشان می‌دهد.

برگزیدگان بخش "معماری" نیز فواد اشتری، کیوان جعفری، امیر خواجویی، داوود شیخ‌الاسلامی، برنا میراحمدیان، حسین یونسی و برگزیدگان بخش "پرتفلیو، داستان‌گویی" عنایت اسدی، مریم سعیدپور، کریم متقی (برنده مدال شایسته معرفی شدند.

برگزیدگان بخش "عمومی: سیاه وسفید"فرشید اشکر، حمید محمد حسین‌زاده هاشمی (برنده مدال شایسته)، محسن کابلی (برنده مدال شایسته)، محدثه غلامی، محمدرضا معصومی و برگزیدگان بخش «عمومی: رنگی»مهران چراغچی بازار، آریا عارف هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار