رییس مرکز توسعه سلامت گفت: بازرسان و ناطران بهداشتی این مرکز در یک ماه گذشته پنج واحد صنفی متخلف را به مراجع قضایی معرفی کردند.
کد خبر: ۹۸۹۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸ 28 August 2021

محمدرضا رضانیا روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در یک ماه گذشته این جزیره در وضعی قرمز کرونایی قرار داشت اظهار داشت: در این مدت ۱۲ بازرس مرکز توسعه سلامت نظارت فعالیت واحدهای صنفی به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی را تشدید کردند.

وی اضافه کرد: در نتیجه طرح تشدید نظارتی این مرکز بازرسان ۲ هزار و ۲۴ مورد بازدید از مراکز تهیه، توزیع و توزیع مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی و اماکن عمومی داشتند.

رییس مرکز توسعه سلامت افزود: در نتیجه این بازدیدها پنج واحد صنفی متخلف که به هشدارهای بازرسان این مرکز توجهی نداشتند به مراجع قضایی معرفی و هفت واحد نیز پلمب شدند.

رضانیا یادآور شد: همچنین در این مدت سه هزار و ۵۷ کیلوگرم مواد غذایی و آرایشی فاسد و تاریخ مصرف گذشته کشف و معدوم سازی شده است.

وی گفت: بر اساس مصوبات ستاد مبارزه با کرونا جزیره علاوه بر حضور مستمر و مداوم بازرسان بهداشتی این مرکز، مراکز تجاری نیز موظف هستند یک نفر به عنوان ناظر بهداشتی بازارها برای نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط متصدیان واحدهای صنفی و مشتریان آنها را به این مرکز معرفی کنند.

جزیره کیش از تیر تا امروز شنبه ۶ شهریور در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته و در سه هفته گذشته به منظور کنترل این همه گیری محدویت های کرونایی در آن اعمال شده است.

دورکاری ۷۰ درصد کارکنان ادارات، نهادها و شرکت های خصوصی و دولتی جزیره به مدت یک ماه از یک تا ۳۱ شهریور، قرنطینه اجباری پنج روزه با استفاده از مرخصی برای کارکنانی که به سفر رفته اند، تعیین ساعات کاری کارکنان از هشت صبح تا ۱۴ و ۳۰ دقیقه از جمله مصوبات شورای سلامت جزیره بود.

بر اساس این مصوبات مقرر شد ساعات فعالیت بازارها و مراکز تجاری از ۱۰ صبح تا ۲۲ شب، مشاغل حوزه گردشگری به استثنای جنگ ها، موسیقی‌های زنده رستوران، غواصی و شناورهای تفریحی از ۶ شهریور با ۳۰درصد ظرفیت و تا اطلاع ثانونی هتل‌های جزیره با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند و ممنوعیت فعالیت اماکن ورزشی و پلاژها تا دوازدهم شهریور ادامه دارد.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ جمعه پنجم شهریور در این جزیره هفت هزار و ۸۳۴ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است که ابتلای هشت نفرآنان در روز گذشته تایید شد.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۸ کیلومتری سرزمین اصلی و در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار