مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات سازمان منطقه آزاد کیش گفت: این شرکت در راستای صیانت از فضای بومی جزیره در باغ های بومیان جزیره نسبت به ایجاد پارک جنگی اقدام می کند.
کد خبر: ۹۸۹۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴ 29 August 2021

به گزارش تابناک جزیره، عبدالنبی شرفی با اشاره به اینکه برخی ناهنجاری های اجتماعی از جمله بیماران مبتلا به اعتیاد در باغ‌های بومیان جزیره از جمله معضلات مدیریت شهری در جزیره است اظهار داشت: این شرکت در نظر دارد با همکاری بومیان براساس نظرات آنان یک پارک جنگلی در این منطقه ایجاد کند.

وی اضافه کرد: صیانت از فضای بومی باغ‌های در سفین قدیم به منظور حفظ اصالت کاربری این باغ‌ها و نخلستان ها ، مهمترین رویکرد شرکت عمران، آب و خدمات از ساماندهی و تبدیل این باغ ها به پارک جنگلی است و در این راستا نیازمند حمایت، راهنمایی و ارایه نظرات بومیان هستیم.

شرفی یادآور شد: با ایجاد پارک جنگلی در این محل علاوه بر اینکه بخشی از معضلات شهری ساماندهی می شود، بلکه یک فضای تفریحی، محل پیاده‌روی و دوچرخه سواری ویژه بومیان و ساکنان کیش نیز ایجاد می شود.

وی اضافه کرد: این اقدام با هماهنگی بومیان جزیره انجام خواهد شد و در این راستا شرکت به دنبال تملک اراضی و یا درآمد زایی از آن نیست بلکه اراضی کماکان در اختیار بومیان خواهد بود و صرفا اقدامی برای کاهش ناهنجاری اجتماعی در این محل انجام خواهد شد.

شرکت عمران، آب و خدمات در سال ۱۳۶۶ به عنوان بازوی اجرایی سازمان منطقه آزاد کیش با پذیرش مسئولیت های مختلف در امور خدمات مطلوب شهری ، عمرانی و زیر بنایی، بسترسازی و فراهم کردن امکانات ، توسعه زیرساخت و مکانیزه نمودن سامانه ناوگان حمل و نقل عمومی فعالیت خود را آغاز کرده است.

مطالعه و اجرای طرح های زیربنایی عمرانی، توسعه و نگهداری، راهبری و نگهداری امور شهری در قالب پروژه ها، مستحدثات عمومی و خصوصی، ارایه خدمات آتش نشانی، جمع‌آوری ، انتقال ، تصفیه فاضلاب مطابق استانداردهای ملی و بین المللی ، توزیع و تامین آب و پساب از طریق شبکه های انتقال ، برای آبیاری فضای سبز از جمله وظایف این شرکت است.

از دیگر وظایف این شرکت نظافت شهری و معابر عمومی و نظارت فنی برساخت و ساز شهری، صدور مجوز و پایان کار ساختمان، - نظارت بر خدمات تبلیغاتی و وصول هرگونه عوارض مجاز و مصوب در چارچوب ضوابط و مقررات قانونی، تامین و تولید آب شیرین و آب مصرفی فضای سبز منطقه، برنامه‌ریزی، مدیریت، انتقال و احداث شبکه و واگذاری انشعابات توزیع و فروش آب است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار