مسوول کمیته واکسیناسیون جزیره کیش گفت: تا کنون ۲۲ هزار و ۳۵۸ دز واکسن به صورت تجمیعی (مرحله اول و دوم) بین کیشوندان توزیع شده است.
کد خبر: ۹۹۰۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸ 01 September 2021

مریم ستاریان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: واکسن های تزریق شده در این جزیره شامل ۱۶ هزار و ۶۶۵ دز در مرحله اول و پنج هزار و ۶۹۳ ذز در مرحله دوم است.

وی با بیان اینکه روند واکسیناسیون در این جزیره با توجه تامین این کالای پزشکی سرعت داده شده است افزود: روز گذشته ۷۰۲ دز واکسن بین کیشوندان و واجدان شرایط تزریق شده است.

ستاریان گفت: اکنون شرایط ثبت نام واکسیناسیون برای افراد بالای ۱۸سال در کیش فراهم شده و تمامی افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه سلامت ثبت نام و نوبت دریافت واکسن دریافت.

وی با اشاره به اینکه اولویت دریافت واکسن با افرادی است که پیامک سامانه دریافت و یا نوبت دوم تزریق واکسن آنها اطلاع رسانی شده باشد، است افزود: افرادی که پاسخ تکمیل ظرفیت از سامانه دریافت می‌کنند به این معنی است که تعداد واکسن به اندازه کافی موجود نیست و این افراد باید تا تامین واکسن منتظر بمانند.

مسوول کمیته واکسیناسیون در خصوص زمان تزریق نوبت دوم واکسن افراد مبتلا به کرونا هم گفت: این افراد پس از چهار هفته پس از بهبود از بیماری و یا پس از هشت هفته از زمان ابتلا باید برای دریافت نوبت دوم واکسن اقدام کنند.

بر اساس آخرین آمار سرشماری افراد بالای ۱۸ سال ساکن در این جزیره بیش از ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر است که طبق تاکیدات وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی تمامی این افراد باید علیه ویروس کرونا واکسینه شوند.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ سه شنبه ۹ شهریور در این جزیره هفت هزار و ۹۰۲ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است که ابتلای ۱۶ نفرآنان در روز گذشته تایید شد.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار