رییس مرکز توسعه سلامت جزیره کیش با اشاره به تخصیص سمیه جدید واکسن به این جزیره گفت: تاکنون حدود ۵۰ درصد از کیشوندان نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
کد خبر: ۹۹۱۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱ 06 September 2021

به گزارش«تابناک جزیره»، محمدرضا رضانیا در این باره اظهار داشت: تاکنون حدود ۲۳ هزار و ۱۰۰ دُز واکسن در این جزیره تزریق شده که شامل ۱۷ هزار و ۲۰۰ دُز مرحله اول و پنج هزار و ۹۰۰ دُز نیز مرحله دوم است.

وی اضافه کرد: با توجه به پیگیری های انجام شده سهمیه جدید واکسن برای این جزیره از سوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در نظر گرفته شده است که با استفاده از این واکسن ها امروز دُز دوم افراد جا مانده به علت عدم وجود واکسن تزریق خواهد شد.

رییس مرکز توسعه سلامت جزیره کیش اظهار داشت: پیش بینی شده با تحویل واکسن های تخصیص یافته جدید به مرکز واکسیناسیون روزانه حدود یک هزار دُز به صورت تجمیعی اول و دوم به کیشوندان واجد شرایط بالای ۱۸ سال تزریق شود.

وی افزود: همچنین امروز به محض ورود واکسن به جزیره نیز امکان ثبت نام افراد واجد شرایط دریافت این فرآورده دارویی در سایت salamat.gov.ir فراهم می شود.

رضانیا با اشاره به اینکه هم اکنون کیش در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته است یادآور شد: اکنون ۶ بیمار بد حال در بیمارستان فوق تخصصی کیش بستری هستند که یک تن آنان وضعیت مناسبی نداشته و با تنفس مصنوعی روند درمان خود را سپری می کند.

وی گفت: اکنون محدویت های وضعیت زرد از جمله کاهش ظرفیت پذیرش رستوران ها، جُنگ‌های شبانه و ظرفیت شناورها اعمال می‌شود و در صورت تداوم این شرایط از محدودیت‌ها کاسته خواهد شد.

جزیره کیش از ابتدای تیر تا اول شهریور سال جاری در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشت و در این مدت با جانباختن ۳۲ بیمار مبتلا به کرونا، تعداد جانباختگان آن به ۵۵ نفر رسیده است.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ شنبه ۱۳ شهریور در این جزیره هفت هزار و ۹۷۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است که ابتلای ۱۴ نفرآنان در روز گذشته تایید شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار