کد خبر: ۹۹۲۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹ 22 September 2015
مدیر کل حفاظت محیط زیست البرز از شناسایی 80 غار در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، حسین محمدی در کارگاه آموزشی حفاظت از غارها که امروز(31 شهریور) در استانداری البرز برگزار شد، گفت: تاکنون 80 غار در استان البرز شناسایی شده است به همین جهت می‌توان البرز را جز استان‌های شاخص کشور از نظر تعداد غار در نظر گرفت.

وی از تدوین برنامه حفاظت از غارهای استان خبر داد و تصریح کرد: انجمن غارشناسی البرز با فعالیت زیاد خود کارهای شاخصی را انجام داده است و در کنار آن سازمان حفاظت محیط زیست نیز در نظر دارد برنامه‌ای برای شناسایی و حفاظت از غارهای استان تدوین کند.

وی با تاکید بر جایگاه خوب ایران در زمینه جاذبه‌های طبیعی خاطرنشان کرد: ایران از نظر جاذبه‌های طبیعی جز 10 کشور اول جهان است ولی از نظر جذب گردشگر در میان 100 کشور نخست جهان نیز قرار ندارد به همین دلیل باید تلاش‌های خود را برای جذب گردشگر بیشتر کنیم.

محمدی به معضلات موجود در استان البرز اشاره کرد و گفت: البرز کوچکترین استان کشور است اما تراکم جمعیت آن 10 برابر میانگین کشوری است همچنین هفت درصد از فعالیت های اقتصادی کشور و 20 درصد از ترافیک برون شهری در البرز انجام می شود.این مسائل استان البرز را بیش از هر نقطه کشور با چالش های زیست محیطی مواجه خواهد کرد.

وی در پایان یادآور شد: پدیده‌هایی چون ریزگردها، سیل، بحران آب و طوفان همگی بیانگر این هستند که ما به جای حفاظت از محیط زیست در حال بهره کشی از محیط زیست هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار