فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی جزیره کیش گفت: کشف کالای قاچاق در این جزیره توسط ماموران این فرماندهی در نیمه نخست امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۱۳ برابر افزایش یافت.
کد خبر: ۹۹۵۴۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱ 21 September 2021

سرهنگ علی اصغر جمالی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ماموران این فرماندهی در نیمه اول سال جاری ۷۰۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق را کشف کرده اند این کشفیات در سال گذشته حدود ۵۰ میلیارد ریال بود.

وی افزود: تعداد لنج های حامل کالای قاچاق توقیف شده در سال جاری ۱۴ فروند بوده که عمده کالاهای آن لوازم خانگی و یا لوازمی بوده که مشابه آنها در داخل کشور تولید و روانه بازار می شود.

سرهنگ جمالی با بیان اینکه تمام کالاهای قاچاق کشف شده از کشورهای همجوار به مقصد استان های همجوار هرمزگان بارگیری شده است یادآور شد: امسال در این ارتباط ۸۴ نفر سوداگران کالای قاچاق دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شده اند.

وی افزود: با توجه نامگذاری سال جاری با عنوان تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها نامگذاری شده نیروی انتظامی در این راستا مقابله با ورود کالای قاچاق به داخل کشور را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده است.

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش اضافه کرد: دریابانان این فرماندهی در راستای سهم آفرینی در تحقق این شعار گشت و بازرسی مرزهای دریایی را تشدید کرده در صدد هستند عرصه را به سوداگران تنگ کنند.

حوزه استحفاظی پایگاه دریابانی جزیره کیش ۲۴ مایل مرز دریایی به مساحت ۴۵ کیلومتر متربع از آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس است.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار