رئیس فدراسیون تنیس گفت: ملی پوشان برای حضور در مسابقات بین‌المللی دیویس‌کاپ بحرین ۲۰۲۱ از کیش به این کشور پرواز می‌کنند.
کد خبر: ۹۹۹۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳ 06 October 2021

داود عزیزی در حاشیه تمرینات تنیس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کیشاظهار داشت: تنیس بازان ایران از اول مهرماه و به مدت 20 روز در کیش اردوی دارند و با اتمام این دوره ورزشکاران از این جزیره به بحرین سفر می‌کنند تا در مسابقات یاد شده که از 26 مهرماه آغاز می‌شود شرکت کنند.

وی با اشاره به امکاناتی که هیئت تنیس جزیره کیش در اختیار تیم ملی قرار داده است، افزود: شرایط خوب اردو و مشابهت آب و هوایی این جزیره به شرایط جوی بحرین، به نحوه حضور در مسابقات بسیار خوشبین هستیم.

رئیس فدراسیون کشورمان زیرساخت‌های تنیس در کیش را برای برگزاری مسابقات بین‌المللی مناسب دانست و گفت: زمستان بهترین فرصت جشنواره تنیس است و امیدواریم امسال هم در آذرماه بتوانیم میزبانی جام حذفی و همچنین برگزار کننده مسابقات بین‌المللی تنیس آی‌تی‌اف‌جونیورز در بهمن‌ماه باشیم.

وی با اشاره به کسب مقام قهرمانی نوجوانان زیر12 سال در آسیا، از برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در این حوزه خبر داد و افزود: در مسابقات دیویس‌کاپ 2021بحرین، چهار ملی‌پوش را خواهیم داشت و سعی داریم علاوه بر این تعداد، از جوانان آینده‌ساز این رشته هم به همراه داشته باشیم.

شرایط آب و هوایی و ارتفاع از سطح دریا کشور بحرین، کاملاً مشابه کیش است

سرمربی تیم‌ملی تنیس کشور هم کیفیت زمین‌های کیش را مطلوب دانست و گفت: با هماهنگی هیئت تنیس جزیره و موسسۀ ورزش، توانستیم از امکانات سالن بدنسازی، استخر جکوزی و استخر آب سرد استفاده کنیم.

اکبر طاهری اظهار داشت: مسابقات تنیس بحرین در قالب سه گروه و با شرکت 14 تیم به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود که دو گروه پنج تیمی و یک‌ گروه چهار تیمی در آن بازی خواهد کرد.

به گفته وی، پس از رقابت دو تیم برتر هر گروه در پلی‌آف سه تیم برنده جواز حضور در گروه سوم را در سال آینده دریافت خواهند کرد.

مربی دیویس‌کاپ تیم ملی تنیس کشورمان هم اردوی کیش را سومین اردوی تیم‌ملی عنوان کرد و گفت: این اردو بسیار لازم و مطلوب بود چرا که شرایط دما، شرجی و ارتفاع از سطح دریا در کشور میزبان بحرین، کاملاً مشابه جزیره کیش می‌باشد.

فرشاد طلاور اظهار داشت: کیش زیرساخت‌های بسیار خوب و آمادگی لازم برای میزبانی مسابقات بین‌المللی را در سطوح بالا در پنج شش‌ماه از سال دارد.

وی تیم‌های حریف را تیم‌های خوبی دانست و گفت: این کشورها سرمایه‌گذاری زیادی روی جوانان خود کرده‌اند اما تنها مزیت‌شان نسبت به بچه‌های تیم‌ملی ایران، تعداد بازی‌های بین‌المللی‌شان است اما در صورت صعود ورزشکاران کشورمان برای آنان پاداش ملی درنظر گرفته شده است.

شایان ذکر است؛ تمرینات تیم ‌ملی دیویس‌کاپ تنیس کشورمان از ابتدای مهرماه در زمین‌های هاردکورت کیش که از پلاستیک و سیمان ساخته شده در حال برگزاری است و زمین تنیس هارد کورت (Hard Court) از طرف فدراسیون جهانی تنیس به عنوان مناسب‌ترین زمین برای بازیکنان در تمامی سطوح معرفی شده است.

در کل کشور 24 زمین هاردکورت وجود دارد که چهار زمین از این تعداد متعلق به کیش است و جام دیویس عملاً مهم‌ترین تورنمنت تنیس تیمی بین‌المللی مردان جهان است که به صورت سالانه برگزار می‌شود.

رقابت‌های گروه چهار آسیا و اقیانوسیه با حضور تیم‌های ایران، بحرین، کامبوج، گوام، عراق، قرقیزستان، مغولستان، عمان، عربستان، سنگاپور، تاجیکستان، ترکمنستان، یمن و امارات برگزار می‌شود و سه تیم برتر جواز حضور در گروه سه آسیا و اقیانوسیه را به دست می‌آورند.

تیم‌های حاضر در این مسابقات از 26 مهر تا اول آبان‌ماه در بحرین برای صعود از این گروه با هم رقابت می‌کنند.

تیم‌های بنگلادش و میانمار نیز از حضور در رقابت‌ها انصراف دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار