واحدهای تولیدی در خوزستان ملزم به درج قیمت بر روی کالاها هستند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با تاکید بر درج قیمت بر روی کالاهای تولیدی از سوی تولیدکنندگان گفت: درج قیمت بر روی کالا به شفاف سازی قیمت ها در بازار کمک می کند.
کد خبر: ۱۰۲۲۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲ 17 January 2022

امیرحسین نظری دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:در صورتی که تولید کننده ای این دستورالعمل را اجرا نکند از سوی دستگاه های نظارتی و بازرسان برخورد قانونی خواهد شد.

وی گفت: با درج قیمت بر روی محصول می توان قیمت تولید کننده را بهتر رصد کرد و قطعا شرایط مطالبه گری برای مصرف کننده نیز بهتر و شفاف خواهد شد.

نظری ادامه داد: برخی فروشگاه ها تخفیف هایی بر روی برخی کالاهای اعلام می کنند تا جذابیتی برای خرید کالا ایجاد کنند اما این تخفیف ها واقعی نیست و ترفند شرکت های تولید کننده ، پخش و فروش است که به ضرر خریدار تمام شده و مصداق گرانفروشی است.

رییس سازمان صمت خوزستان ادامه داد: برای جوگیری از این ترفندهای گرانفروشی و برای ایجاد محیطی سالم و رقابتی برای تولید کننده و مراکز پخش، تولید کننده باید قیمت کالای های تولیدی خود را بر روی کالا قید کند.

وی با اشاره به مزایای اجرای  این طرح بیان کرد: اجرای این طرح باعث شفاف شدن قیمت ها ، مقابله با گرانفروشی، ایجاد فضای رقابتی در بازار و حمایت از تولید کننده و مصرف کننده می شود.

نظری اظهار داشت: در این طرح قیمت تولید کننده و حداقل ضرایب تعیین شده شبکه توزیع بر روی کالا درج می شود و فروشندگان با شفاف شدن قیمت کالا می توانند از محل سود خود به مصرف کننده تخفیف دهند و از طرفی به مصرف کننده فشار و اجحاف نخواهد شد.

وی با بیان اینکه همه فروشندگان مکلف به نصب برچسب قیمت بر روی کالاها هستند گفت: به تدریج تمامی کالاها زیر پوشش این طرح قرار می گیرند.

تولید کنندگان از آذر ماه مکلف شدند قیمت تولید را بر روی کالاهای خود درج کنند و سازمان صمت مسئولیت نظارت بر اجرای این طرح را بر عهده دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار