طرح آبرسانی به روستاهای کم‌برخوردار استان مرکزی ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: طرح آبرسانی به روستاهای کم‌برخوردار این استان ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کد خبر: ۱۱۱۵۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱ 15 July 2023

به گزارش تابناک مرکزی حشمت اله عباسی افزود: شاخص بهره‌مندی از آب سالم و بهداشتی در بخش روستایی این استان ۸۵ و ۳۲ صدم درصد است که با اتمام پروژه جهاد آبرسانی، این شاخص به ۸۹ و چهار صدم درصد افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: در مجموع ۲۰ هزار روستا در طرح جهاد آبرسانی در کشور از آب پایدار بهره‌مند می‌شوند که در استان مرکزی در مرحله اول ۶۷ روستا و در مرحله دوم ۱۴۱ روستا پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی ادامه داد: این استان به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در امر جهاد آبرسانی است و طرح‌های این بخش با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۳۳۷ میلیارد ریال در دست اجرا است.

عباسی یادآور شد: عملیات اجرایی پروژه‌ها در قالب هفت مجتمع آبرسانی و ۲ روستا در شهرستان‌های ساوه، خمین، شازند، خنداب و کمیجان با جدیت در حال انجام است.

وی، اجرای طرح جهاد آب‌رسانی را فرصتی بزرگ برای خدمت به روستاییان دانست و گفت: با اتمام این طرح، شاخص جمعیت زیر پوشش آب روستایی از ۹۱ و سه دهم درصد به ۹۳ و یک دهم درصد در استان مرکزی می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در تشریح اقدامات انجام شده نیز گفت: عملیات اجرایی در همه ۶۷ روستای هدف طرح آغاز شده و تاکنون اجرای طرح آب‌رسانی در ۲۳ روستای شهرستان‌های ساوه، خمین، شازند و کمیجان به طور کامل اجرا و در مدار بهره‌برداری قرار دارد.

عباسی تصریح کرد : برای تکمیل پروژه‌های جهاد آبرسانی در استان مرکزی، در مجموع ۱۸ منبع تامین آب جدید شامل چشمه و چاه در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرند و ساخت ۶ ایستگاه پمپاژ آب و ۱۸ مخزن ذخیره آب با حجم چهارهزار مترمکعب، اجرای ۷۶ کیلومتر خطوط انتقال آب و اصلاح و توسعه ۱۰۰ کیلومتر شبکه توزیع آب از دیگر اقدامات برنامه‌ریزی شده در طرح جهاد آبرسانی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار