استاندار یزد در نشست شورای مسکن استان مطرح کرد؛

لزوم تلاش شبانه روزی جهت تحویل ۲۲۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در هفته دولت

دکتر فاطمی بر تلاش شبانه روزی افراد و دستگاه های موثر در زنجیره نهضت ملی مسکن، جهت اتمام ۲۲۰۰ واحد مسکن تا هفته دولت امسال تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۱۹۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰ 10 August 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، نشست شورای مسکن استان به ریاست استاندار و با حضور برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار و در خصوص برنامه‌های مورد پیگیری طرح نهضت ملی مسکن، اجاره بها و نظارت بر بازار مسکن، احداث صنعت‌شهرها و ساخت و سازهای غیر مجاز در استان بحث و تبادل نظر شد.
 
استاندار یزد در این نشست با اشاره به نگرانی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن نسبت به بلاتکلیفی واحدهای مسکونی، اظهار کرد: لازم است تا در راستای رفع نگرانی مردم اطلاع رسانی‌های لازم از سوی دستگاه‌های مربوطه انجام شود.
 
وی به تدارک قریب به 3 هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در استان اشاره کرد و گفت: فرآیند تصویب اراضی مربوط به این طرح و همچنین  نخاله برداری و طرح آماده سازی زمین‌ها باعث طولانی شدن این روند شده بود.
 
فاطمی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی در خصوص دلایل زمان‌بر بودن فرآیند تدارک و آماده سازی زمین ها تصریح کرد: متقاضیان این طرح باید از قطعی شدن ثبت نام و پیگیری، اطمینان حاصل کنند.
 
استاندار یزد در ادامه با اشاره به ضرورت نظارت دقیق بر سایت 377 هکتاری و اعطای زمین های طرح قانون جوانی جمعیت در استان، عنوان کرد: با توجه به هدف استان مبنی بر احداث یک سایت الگویی، ساخت و سازها باید طبق نقشه و طرح مصوب انجام شود.
 
فاطمی با تاکید بر واگذاری دو هزار و 200 واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان همزمان با هفته دولت، تاکید کرد: مسئولان و دستگاه‌های متولی پروژه ها به صورت شبانه روزی برای اتمام پروژه ها تلاش کنند.

وی اضافه کرد: با پیگیری ویژه در اداره کل بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مسائل مربوط به این طرح بررسی و واحدهای مددجویان مخصوصا خانواده های دو و سه معلولی تحویل متقاضیان شود.
 
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش به مسائل مربوط به احداث صنعت شهرهای استان پرداخت و گفت: نباید اجرای صنعت شهرهای میبد، اردکان و بافق فقط در حد تفاهم نامه باقی بماند و در این راستا فرمانداران شهرستان‌ها عملیات اجرایی آن را به جد پیگیری کنند.
 
وی در ادامه با بیان اینکه به استناد گزارش های اتحادیه مشاوران املاک، تشدید نظارت و برخورد با متخلفین این حوزه باعث کاهش 10 درصدی نرخ اجاره بها شده است، خاطرنشان کرد: لازم است تا علاوه بر حذف روندهای تخلف زا در این حوزه، میزان بازدیدها، پلمب ها و برخوردها با متخلفین به تفکیک هر شهرستان ارائه شود.  
 
فاطمی در ادامه با اظهار تأسف نسبت به تخلفات حوزه ساخت و ساز، اذعان کرد: ترویج تخلف سازی در شهر و معطلی مردم در صف‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ یک روال بسیار اشتباه است که باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار