دبیرخانه کشوری علم و فناوری سلول های بنیادین به البرز سپرده شد

کد خبر: ۲۳۲۹۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱ 20 May 2016


مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: دبیرخانه کشوری علم و فناوری سلول های بنیادین به استان البرز سپرده شد.

به گزارش ایرنا، خسرو ساکی روز پنجشنبه در دومین نشست شورای آموزش و پرورش استان که در سالن جلسات حوزه استانداری برگزار شد، افزود: سلول های بنیادین به عنوان یکی از شاخه های علم و فناوری نقش مهم و چشم گیری در ارتقای بهداشت و درمان دارد.

وی ادامه داد: با توجه به جایگاه این فناوری در دنیا و اهمیت درمانی و ارزش اقتصادی آن برای جامعه، پیش بینی می شود کشورهای صاحب فناوری در این حوزه را کشورهای صاحب اقتدار در سطح ملی و بین المللی محسوب شوند.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان البرز بیان داشت: جهت تحقق اهداف با توجه به راهبردهای ذکر شده در سند ملی علوم و فناوری سلول های بنیادی از یک طرف و وجود پتانسیل های بالقوه فراوان آموزش و پرورش در بخش دبیران و دانش آموزان از طرف دیگر، فعال سازی بخش دانش آموزی ستاد علوم و فناوری سلول های بنیادی ضروری به نظر می رسد.

وی گفت: مهم ترین دستاوردی که در این خصوص حاصل می گردد کشف و شناسائی افراد مستعد در این حوزه و هدایت و تربیت صحیح نیروی انسانی مورد نیاز است که مانع هدر رفتن زمان و منابع می شود و بر سرعت رشد در این حوزه می افزاید.

مدیرکل آموزش و پرورش در ادامه یکی از آسیب های کنونی نظام آموزشی کشور در آموزش و پرورش و آموزش عالی حافظه محوری بودن است که بعضی دانش آموزان و دانشجویان اطلاعات را حفظ می کنند و با استفاده از رتبه ای کسب می کنند بعد امکان به کارگیری آن دانش و علم را ندارند.

وی اضافه کرد: پژوهش سراها و خانه های علوم با کابردی کردن و پژوهش محور کردن فعالیت های دانش آموزی، آسیب را کاهش می دهند.

ساکی گفت: رشد علمی کشور ما به حدی است که در تولید مقالات علمی و انتشار آن در عرصه بین المللی گام برداشته ایم ولی در تولید فناوری، علم و تجاری سازی آن موفق نبوده ایم که ریشه آن به آموزش و پرورش برمی گردد که دانش آموزان یاد نمی گیرند با دقت آنچه را که می خوانند نگاه کنند و در طبیعت بازسازی کنند.

وی به راه اندازی خانه علم در استان اشاره کرد و بیان داشت: این طرح باعث می شود علم تبدیل به فناوری و تبدیل به یک ایده قابل تجاری سازی و تولید محصول برای به زیستن شود.

در پایان این نشست با تصویب استاندار مصوب شد که خانه علم در استان راه اندازی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار