کمیته امداد استان مرکزی رتبه اول اشتغال زایی کشور را دارد

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: در سال های اخیر این نهاد تمام تلاش خود را به کار بسته است تا با توانمند سازی افراد تحت حمایت، آنها را به خودکفایی برساند.
کد خبر: ۲۶۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲ 22 April 2015

محمدمهدی ناصری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با ائمه جمعه شهرهای شهرستان زرندیه دیدار کرد.

در این جلسه که با حضور ائمه جمعه و رئیس کمیته امداد شهرستان زرندیه، در دفتر امام جمعه مرکز شهرستان برگزار شد، ناصری به تشریح فعالیت های این نهاد در استان پرداخت و گفت: حدود 6 درصد از جمعیت کشور زیر نظر سازمان های حمایتی قرار دارند که 5 درصد این افراد تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی قرار گرفته اند.


وی اظهار کرد: در استان مرکزی 84 هزار نفر در قالب 42 هزار خانواده تحت حمایت این نهاد هستند که حدود 7 درصد جمعیت کل استان را دربر می گیرند.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: در سال های اخیر این نهاد تمام تلاش خود را به کار بسته است تا با توانمند سازی افراد تحت حمایت، آنها را به خودکفایی برساند.

وی افزود: در 3 سال گذشته استان مرکزی در بحث اشتغال زایی و خودکفایی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده و در همین راستا امروز با ایجاد بیش از 5 هزار شغل توانسته است افراد زیادی را از حمایت کمیته امداد خارج و به خودکفایی برساند.


ناصری ادامه داد: در این میان بخش قابل توجه ای از نیاز های استان توسط این افراد تولید می شود که از آن جمله می توان به تولید 7 درصد شیر و  5 درصد گوشت مصرفی استان اشاره کرد.


وی اظهار کرد: این نهاد علاوه بر فعالیت های اقتصادی در فعالیت های فرهنگی نیز برنامه های موفقی را اجرا کرده است که از آن جمله می توان به بحث ازدواج اشاره کرد که با برگزاری کلاس های آموزشی قبل از ازدواج، شاهد این هستیم که با وجود آمار طلاق  30 درصدی در استان، این آمار در بین مددجویان استان تنها 2 درصد است.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی ادامه داد: برنامه های کمک تحصیلی برای دانش آموزان و دانشجویان از دیگر فعالیت های موفق کمیته امداد بشمار می رود که امروز با گذشت بیش از 3 دهه از تاسیس این نهاد، ثمره آن را مشاهده می کنیم به طوری که برخی از افراد تحت حمایت، امروز در سمت های اداری کشوری دیده می شوند.

در ادامه این جلسه محمدعلی علم الهدی امام جمعه شهر مامونیه مرکز شهرستان زرندیه با قدردانی از زحمات کارکنان کمیته امداد گفت: امروز کمیته امداد امام خمینی(ره) از پاکترین نهاد های کشور محسوب می شود.

وی خاطر نشان کرد: طرح های اجرایی کمیته امداد بسیار موفق بوده است و با یاری خداوند و جذب کمک های مردم نیکوکار شاهد پیشرفت این طرح ها هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار