کشاورزی، سهم عمده اشتغال در سیستان‌وبلوچستان

کد خبر: ۴۰۹۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷ 18 April 2017

يس سازمان جهادكشاورزي سیستان و بلوچستان گفت: اراضي دشت باهوكلات با توجه به نوع خاك براي كشت محصولات زراعي و باغي بسيار مناسب است. 

به گزارش ایسنا "رضا نجفی" افزود: شهرستان چابهار علاوه‌بر داشتن شرايط بسيار مناسب آب وهوا، خاك و رطوبت بالا، در پرورش محصولات باغي از جمله موز، انبه و نارگيل و همچنين در زمينه توليد محصولات زراعي خارج از فصل مانند پياز، سيب زميني، گوجه‌فرنگي و هندوانه نيز در استان موقعيت بسيار خوبي دارد. 

به گفته نجفي اين اراضي زير شبكه‌ سد پيشين، در سطح شش هزار هكتاري براي كشت محصولات زراعي ومحصولات باغي نظير انبه و موز اختصاص يافته است. 

مدیرکل جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: اغلب اراضی کشاورزی  'باهوکلات' شهرستان چابهار، به کشت محصولات باغی گرمسیری مانند موز و انبه اختصاص دارد. 

وی بیان کرد: همچنین بیش از 4000 هکتار از اراضی این منطقه به کشت محصولات زراعی منطبق بر اقلیم گرم جنوبی اختصاص دارد. 

نجفی افزود: شرایط مساعد آب و هوایی این منطقه موجب شده محصولات زراعی در شرایطی که امکان کشت برای سایر مناطق استان فراهم نیست، در اینجا قابل کشت باشند. 

مدیرکل جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سیستان و بلوچستان دارای تنوع اقلیمی بسیار مناسبی است ادامه داد: به واسطه وجود شرایط آب و هوایی مناسب امکان پرورش و تولید تمامی محصولات گرمسیری، معتدله و سردسیری در این استان وجود دارد که این قابلیت در نوع خود و با مقایسه با سایر استان ها منحصر به فرد است. 

نجفی گفت: این تنوع موجب شده است تا در شمال استان شاهد تولید انگور یاقوتی زودرس و در جنوب استان شاهد تولید میوه های گرمسیری از قبیل چیکو، انبه، گواوا و موز و خرما باشیم. 

مدیرکل جهاد کشاورزی استان گفت: سیستان و بلوچستان استعدادهای فراوان در زمینه کشاورزی دارد. 

وی بیان کرد: مهم‌ترین راه رونق کشاورزی استان،استفاده بهینه از آب و خاک، اجرای طرح‌های نوین آبیاری به ویژه انتقال آب با لوله، توسعه صنعت بیمه آب و خاک کشاورزی است. 

وی تاکید کرد: سهم عمده ای از اشتغال استان وابسته به بخش کشاورزی است. 

نجفی افزود: با بررسی استعدادهای کشاورزی ،توان تولید محصولات کشاورزی در استان افزایش می یابد. 


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار