حفاظت و نگهداری از اِلمانهای شهدا با حساسیت بیشتری پیگیری شود

سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: طراحی یادمان های شهدا باید بیانگرتاریخ و فرهنگ ایثار و رشادت مردم منطقه باشد.
کد خبر: ۷۵۹۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳ 05 July 2019
به گزارش تابناک آذربایجان غربی پیمان آرامون در نخستین جلسه کمیته مراکز فرهنگی و یادمان های دفاع مقدس استان افزود: آذربایجان غربی در تاریخ گذشته خود و هشت سال دوران دفاع مقدس مملو از صحنه های رشادت ومبارزه با دشمنان و متجاوزان بوده و امروز باید در طراحی یادمان های شهدا، معماری المان ها با الهام از آن تاریخ و فرهنگ روایتگر آن دلاورمردی ها و مجاهدتها به نسل های جوان و آینده باشد. 
 
وی با بیان اینکه ماندگاری این یادمان ها و حفاظت و نگهداری از آنها از سوی دستگاههای متولی باید با حساسیت بیشتری پیگیری شود افزود: به همین منظور طراح پیشنهادی المان، انتخاب سازه و مصالح ساختمانی آنها پیش ازاجرا دراین کمیته مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
 
سیمین مرام معاون فنی و مهندسی بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه پیکر پاک و مطهر 59 شهید گمنام دفاع مقدس در23 منطقه استان بخاک سپرده شده اند گفت: از این تعداد در 14 محل یادمان نصب شده و 9 محل نیز فاقد یادمان است.
 
به گزارش ایسنا؛ اتمام عملیات نصب المان های شهدای شاخص استان درنقط شهری 8 شهرستان استان توسط شهرداری ها در یک فرصت 6 ماهه ، انتخاب 16 نقطه جدید برای نصب یادمان شهدا با پیشنهاد فرمانداری ها، تکمیل موزه دفاع مقدس استان و کمک به تکمیل زیرساخت ها و اماکن رفاهی یادمان شهدای دارلک به عنوان یکی از مراکز زیارتی کاروان راهیان نور و الزام دستگاههای معین یادمان های مناطق عملیاتی تمرچین پیرانشهر، شهید بروجردی ، شهید امینی و شهدای دارلک و یادمان بلفت – دوپاز جهت احداث امکانات رفاهی برای پذیرایی از زائران راهیان نور در سال جاری از جمله مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار