۷۵ میلیارد ریال برای بیماران خاص استان مرکزی هزینه شد

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: ۷۵ میلیارد و ۳۸ میلیون ریال در سال جاری برای درمان بیماران خاص استان از سوی این نهاد بیمه‌گر هزینه شده است
کد خبر: ۸۰۷۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱ 19 December 2019

۷۵ میلیارد ریال برای بیماران خاص استان مرکزی هزینه شد

 

 محمد رضا جیریایی افزود: این منابع مالی برای یک‌هزار و ۹۸ نفر بیمار خاص شامل ۵۸ نفر بیمار هموفیلی، ۴۸ نفر تالاسمی، ۲۱۷ نفر دیالیزی و ۲۰۱ نفر پیوند کلیه و ۵۷۴ نفر بیمار مبتلا به ام اس که زیر پوشش خدمات بیمه سلامت استان مرکزی هستند، هزینه شده‌است.

وی ادامه داد: هفت میلیارد و ۶۸۹ میلیون ریال از منابع مالی این سازمان بیمه‌گر برای بیماران هموفیلی، یک میلیارد و ۵۸۹ میلیون ریال برای بیماران تالاسمی و ۴۴ میلیارد و ۵۳۸ میلیون ریال برای بیماران دیالیزی زیرپوشش بیمه سلامت استان مرکزی هزینه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی خاطرنشان کرد: چهار میلیارد و ۴۳۵ میلیون ریال در این مدت برای بیماران پیوند کلیه و ۱۶ میلیارد و ۷۸۷ میلیون ریال برای بیماران مبتلا به بیماری ام اس هزینه شده است.

جیریایی گفت: هر بیمار دیالیزی با میانگین ۲۰۵ میلیون و هموفیلی با ۱۳۲ میلیون ریال بیشترین هزینه‌ها را برای اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی دارند.

وی افزود:  ۵۶۳ هزار نفر معادل ۴۰ درصد جمعیت استان مرکزی اکنون زیر پوشش خدمات بیمه سلامت استان قرار دارند و از خدمات درمانی مؤسسه‌های طرف قرارداد این سازمان بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۳۱۷ هزار و ۲۲۳ نفر زیر پوشش صندوق روستایی و عشایری هستند و از طریق نظام ارجاع و پزشک خانواده از خدمات درمانی سطوح یک، ۲ و سه بهره‌مند می‌شوند.

جیریایی گفت: ۸۷ هزار نفر نیز زیرپوشش صندوق کارکنان دولت، ۳۲ هزار و ۵۰۳ نفر سایر اقشار، پنج هزار و ۶۸۹ نفر صندوق ایرانیان و بقیه در سبد حمایت صندوق بیمه همگانی این اداره کل قرار دارند.

بیش از ۹۷ درصد از مؤسسه‌های درمانی، بیمارستانی، آزمایشگاهی و داروخانه استان با اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی طرف قرارداد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار