به گزارش تابناک مرکزی ، محمد جواد قربانیان ، در حاشیه این مراسم گفت: استفاده از ناظران افتخاری، در زمینه نظارت و بازرسی میتواند همچون سایر شیوه های نظارتی اثربخش باشد.
وی با اشاره به طرح ملی ناظران افتخاری ادامه داد: طرح ملی ناظران افتخاری، با هدف بکارگیری مشارکتهای مردمی در امر نظارت بر بازار، پتانسیل بالایی برای رسیدگی سریعتر به تخلفات صنفی را داراست و با اجرای مستمر این طرح فرهنگ مشارکت در امور اجتماعی و تعهدمندی شهروندی گسترش مییابد و این فرصت برای تک تک افراد جامعه فراهم میشود تا نسبت به عرضه و خرید کالاهای مورد نیاز آگاهانه تر برخورد کنند.
معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت استان مرکزی درباره راههای ارتباطی ناظران افتخاری برای ارسال گزارش تخلفات اقتصادی نیز گفت: ناظر افتخاری با توجه به کدهای شناسایی تعریف شده میتواند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قبیل گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و غیره یا موارد مرتبط از سوی برخی بنگاه های اقتصادی، از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ ، اپلیکیشن آسان پرداخت"آپ"، سایت سازمان حمایت مصرف کنند گان و تولید کنند گان و سایت مرجع رسمی قیمت کالا و خدمات ( 124.ir) ، گزارش های خود را به سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان منعکس کرده و با دریافت کد پیگیری، از نتیجه اقدامات سازمانهای صنعت، معدن و تجارت اطلاع یابند.
قربانیان با اشاره به اینکه ناظران افتخاری چشمان بینا و تیز بین معاونت بازرسی و حمایت حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت استان مرکزی هستند یادآورشد: درسطح استان مرکزی ۱۵۰ ناظر افتخاری این مهم را پیگیری کرده و گزارشات اثر بخش این عزیزان به تیم های بازرسی و نظارت استان کمک فراوانی در شناسایی متخلفان می کند و امروز در مراسمی از ۸ ناظر افتخاری برتر استان بااهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد و امیدمی رود شهروندان با مشارکت در نظارت بر کالا و خدمات گامی مهم در مباحث تنظیم بازار بردارند .