معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مسائل معیشتی و اقتصادی پرستاران یکی از مسائل مهمی است که باید به آن پرداخت.
کد خبر: ۱۰۱۵۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸ 11 December 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر صادقی سده افزود: یکی از قدیمی ترین مطالبات پرستاران و جامعه پرستاری نظام تعرفه گذاری خدمات پرستاری است که از سال ۱۳۸۳ کلید خورده، اما تاکنون هنوز بطور کامل اجرایی نشده است.
وی یادآورشد: یکی از دغدغه های اصلی پرستاران همین نظام تعرفه گذاری خدمات پرستاری است که اگر اجرایی شود می تواند راهگشای سایر مشکلات و مطالبات نیز باشد، ولی متاسفانه تاکنون به علت مشکلات مالی این تعرفه گذاری اجرایی نشده است.
وی تاکید کرد: پرستاری شغل محبوبی است، اما میزان توجهات به این شغل زیاد نیست و لازم است حداقل به خاطر این دو سال کرونایی و تلاش های بی دریغ کادر درمان به این قشر توجه خاصی بشود و مطالبات به حق آنها پیگیری و اجرا شود.
دکتر صادقی ادامه داد: یکی دیگر از مطالبات به حق پرستاران مبحث ارتقا شغلی و بهره وری است که سال گذشته در دانشگاه علوم پزشکی اراک اجرا شده، اما متاسفانه در بخش های غیردولتی و خصوصی بطور کامل یا بخش هایی از آن اجرا نشده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طبق این قانون هر فرد استخدام شده ای باید در هفته ۴۴ ساعت، ساعت کاری داشته باشد و شیفت های شب و روزهای تعطیل باید با ضریب ۱.۵ محاسبه و شیفت های عصر با یک ضریب ۱.۲محاسبه شود.
وی یادآور شد: پرستاری تنها یک حرفه نیست پرستاری شغلی است که از ارزش اجتماعی والایی برخوردار است.‌

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار