مدیرکل اوقاف خراسان رضوی خبر داد:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با تأکید بر اینکه فرهنگ وقف نباید نیازمند اعتبارات دولتی باشد از تشکیل ستاد مردمی حوزه وقف و شهادت در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶ 27 September 2015
حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد در نشست خبری ستاد مردمی ترویج فرهنگ وقف در حوزه جهاد و شهادت در محل اداره‌کل بنیاد شهید خراسان رضوی، با بیان اینکه ظرفیت وقف و اهمیت آن موضوع ناشناخته‌ای نیست، اظهار کرد: حفظ و صیانت فرهنگ وقف همواره در طول تاریخ مورد توجه پیامبر (ص)، فقها و علما بوده است و مردم نیز از گذشته با این سنت حسنه آشنایی کامل داشته‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی به کثرت موقوفات اشاره کرد و افزود: بعد از انقلاب اسلامی توجه ویژه‌ای به مسئله وقف و رسیدگی به محرومان انجام شد.

وی با اشاره به فرهنگ ایثار و شهادت، تصریح کرد: یکی از کارهای بزرگی که به دست امام خمینی (ره) انجام شد احیای فرهنگ ایثار و شهادت است به طوری که از دوره‌ای که ایشان آمدند و انقلاب را به پیروزی رساندند این فرهنگ روز به روز گسترش یافت.

گنابادی‌نژاد یکی از مزیت‌های قدرت فرهنگی را فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و افزود: امروز مقاومت‌ها در سوریه، عراق و یمن و پیروزی در لبنان نتیجه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی شهدا را بزرگترین واقفان عصر کنونی دانست و گفت: توسعه فرهنگ وقف در حوزه جهاد و شهادت کمتر مورد توجه قرار گرفته است که باید در زمینه احیای این فرهنگ تلاش جدی انجام شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ وقف نباید نیازمند اعتبارات و بودجه‌های دولتی باشد، تصریح کرد: در همین راستا ستادی در استان به نام ستاد مردمی حوزه وقف و شهادت شکل گرفته است که در طول کمتر از یکسال فعالیت خود را به طور غیر رسمی آغاز کرده است.

گنابادی‌نژاد خاطرنشان کرد: پنج وقف در مشهد، دو وقف در کاشمر، یک عدد در جغتای، یک وقف در فریمان و یک وقف نیز در شهرستان گناباد در حوزه ایثار و شهادت به ثبت رسیده است.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار