تا پایان 1400
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان با اشاره به برنامه ریزی استان برای مناسبات اقتصادی با کشورهای ۱۵ گانه هدف ادامه داد: بیش از چهار سفیر کشورهای اروپایی در سه ماه اخیر با استاندار دیدار داشتند و با مسئولان اقتصادی این کشورها نیز رایزنی شد.
کد خبر: ۱۰۲۷۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲ 06 February 2022

به گفته امیررضا نقش در سال جاری تاکنون سه طرح خارجی از جمله خودروی برقی با چین، صنعت فرش افغانستان و یک طرح با کشور ترکیه به ارزش ۳۵ میلیون دلار در استان سرمایه‌گذاری شده است.

وی تصریح کرد: پروژه‌های بزرگی مانند با تولید کاغذ با کربنات کلسیم و ضایعات سنگ با کشور چین و نیز دو طرح دیگر با سرمایه‌گذاری خارجی در استان در حال اجرا است که پیش‌بینی می‌کنیم رقم سرمایه گذاری خارجی در استان تا پایان سال نزدیک به یک میلیارد دلار برسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان گفت: بالغ بر ۱۶۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی در استان وجود دارد که بهره‌برداری از این‌ها برای ۸۰ هزار نفر موقعیت شغلی ایجاد می‌کند.

نقش در ادامه با بیان اینکه مشکلات واحدهای تولیدی در کمیته رفع موانع رونق تولید پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌ها ۴۲ درصد مشکلات و موانع واحدهای تولیدی استان مسائل بانکی، ۱۳ درصد با تأمین اجتماعی، ۱۲ درصد با سازمان امور مالیاتی و ۲۶ درصد مسائل زیرساختی مانند آب، برق، گاز و زمین بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه تسهیلات طرح رونق تولید طرح‌های نیمه تمام بالا است، گفت: ۲ هزار و ۴۰۱ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه ثابت استان در ۴۵ روز اخیر بوده که درصد خیلی کمی از این مبلغ سرمایه در گردش است اما واحدهای نیمه تمام می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند و این در حال پرداخت است؛ پرونده‌ها تشکیل شده و با حضور عالی‌ترین مقام بانک در جلسه مصوب می‌شود.

او با بیان اینکه هفتگی حدود ۴۰ تا ۵۰ پرونده در کارگروه تسهیلات و رفع موانع تولید بررسی می‌شود، اظهار داشت: کارخانه‌هایی در استان وجود دارد که به دلیل نبود نقدینگی و مشکلات کارگری در سال‌های اخیر تعطیل شدند اما خوشبختانه با پیگیری دو کارخانه بزودی فعالیت خود را مجدد آغاز خواهند کرد که از جمله آنها کارخانه تن ماهی سیکارو تا یک ماه آینده و شرکت لبنیات خوش طعم پس از هشت سال تا بهار سال آینده به چرخه تولید باز می‌گردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار