رئیس کل دادگستری قم با تاکید بر برخورد قاطع نیروی انتظامی با اراذل و اوباش گفت: خدشه به نیروهای امنیتی و انتظامی خدشه به اقتدار نظام است.
کد خبر: ۱۰۲۹۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴ 20 February 2022

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام و المسلمین علی مظفری روز شنبه در آیین معارفه رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح قم در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی عمار قم، طی سخنانی اظهار داشت: اینکه به هر دلیلی شاهد شهادت عزیزان انتظامی در صحنه‌های اجتماعی باشیم قابل پذیرش و توجیه نیست و باید جلوی این رخدادها گرفته شود.

این مقام قضایی افزود: مردم وقتی شاهد این صحنه‌ها می‌شوند، اول چیزی که به آنها منتقل می‌شود، احساس ناامنی است.

رئیس دادگستری قم بیان داشت: این تصور در ذهن افراد ایجاد می‌شود که اگر نیروی انتظامی قادر به حفظ خودش نباشد و نیروها در مقابل هجمه این اراذل و اوباش نتوانند از خود دفاع کنند، ما که در معرض خطر قرار گرفتیم، چگونه به این مجموعه پناه ببریم و از آنها استمداد کنیم.

مظفری گفت: اِشکال اگر از قانون و یا هر چیز دیگری است باید با فوریت رفع و حل و فصل شود، این واقعا پدیده خوبی نیست که هر از چندگاهی شاهد شهادت یک عزیزی در عرصه اجتماعی باشیم، و در سوگ او بنشینیم.

وی خاطرنشان کرد: خدشه به نیروهای امنیتی و انتظامی خدشه به اقتدار نظام است.

مظفری با بیان اینکه برخورد کردن با اراذل و اقتدار نشان دادن به آنها، شجاعت و شهامت می‌خواهد گفت: اگر رفتار ما مقام‌های قضایی به‌ویژه سازمان قضایی نیروهای مسلح در تعقیب شکایت‌هایی که علیه این مجموعه صورت می‌گیرد، توام با احتیاط نباشد، طبیعتا جرات اقدام لازم را از نیروهای مسلح خواهد گرفت. .

رئیس کل دادگستری قم همچنین بیان کرد: مقام‌های سیاسی، امنیتی، نظامی و انتظامی قم برای ارائه خدمت و همکاری با دستگاه قضایی آمادگی فوق‌العاده‌ای دارند.

فرمانده نیروی انتظامی قم نیز در این آیین با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر اقتدار در کنار رحمت در نیروی انتظامی، گفت: قاعدتا جمع کردن این دو مقداری سخت است، ولی ما باید اقدام‌های خود را انجام دهیم و حتی در حوزه نیروی انتظامی ایشان اعتقاد داشتند، به سمت پلیس در تراز انقلاب اسلامی حرکت کنیم.

سردار سید محمود میرفیضی بیان داشت: در رابطه با تیراندازی سهوی نیز یک سری اختیارهایی را داریم، طبق آیین‌نامه انضباطی که رهبر معظم انقلاب تفویض کردند، فرمانده می‌تواند یک نفر را بازداشت کند، که به نوعی می‌توانیم، رسیدگی به این پرونده‌ها را تسریع کنیم.

در این آیین ضمن تکریم حسین صیدی رئیس سابق سازمان قضایی نیروهای مسلح قم، حجت‌الاسلام محسن کرمی به عنوان رئیس جدید این سازمان معرفی شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار