واقعا جای تاسف دارد که نمایندگان ، مدیران فرهنگی کشور ، مشاوران و افرادی که دغدغه فرهنگ دارند بر این باورند که مشکل اصلی آسیب های اجتماعی و معضلات فرهنگی جوانان از فضای مجازی نشات می گیرد و با تصویب این طرح تصور می کنند فرهنگ جامعه را ارتقا می دهند.
کد خبر: ۱۰۳۰۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷ 26 February 2022

امین دانیالی ::واقعا جای تاسف دارد که نمایندگان ، مدیران فرهنگی کشور ، مشاوران و افرادی که دغدغه فرهنگ دارند بر این باورند که مشکل اصلی آسیب های اجتماعی و معضلات فرهنگی جوانان از فضای مجازی نشات می گیرد و با تصویب  طرح صیانت از فضای مجازی  تصور می کنند فرهنگ جامعه را ارتقا می دهند.

متولیان فرهنگی کشور که لیست عریض و طویلی از سازمان ها و نهادها در آن به چشم می خورند تا حالا نشده یک اقدام موثر و نتیجه بخش برای سرو سامان دادن به مقوله فرهنگ در کشور انجام داده باشند البته تا دلتان بخواهد از بودجه ی کشور در این اوضاع نابسامان اقتصادی به این سازمان ها و نهادها اختصاص می یابد ولی دریغ از یک اقدام نتیجه بخش !

البته در شرایطی که مردم به دلیل اجرای برخی سیاست های غلط در عرصه اقتصادی کشور، با مشکلات جدی معیشتی دست به گریبان اند پرداختن به طرحی که هدف اصلی آن محدود سازی دسترسی کاربران به اینترنت بین الملل است تا از آسیب های فضای مجازی در امان باشند سوال برانگیز است و باعث تشدید موضع گیری منفی کاربران فضای مجازی و حتی عامه ی مردم در برابر این طرح شده است .

حضور برخی از نمایندگان که زخم خورده فضای مجازی هستند تردیدها را دو چندان و اعتماد عمومی به آنرا به شدت مخدوش ساخته است ، از طرفی در طرح اولیه به صراحت از محدود سازی دسترسی کاربران به شبکه های اجتماعی خارجی یاد شده بود ولی در طرح اصلاح شده هم اسم طرح و هم موارد حساسیت زا عوض شده است که اغلب کاربران فضای مجازی ، این اقدام را در جهت تصویب راحت طرح و اجرای همان اهداف اولیه ، ارزیابی می کنند ، البته کاهش قابل توجه پهنای باند اینترنت بین الملل کشور به استناد گزارش های مراکز معتبر خارجی ، تردیدها را مضاعف ساخته است.

سوال اینجاست که شما نمایندگان عزیز که به جد پیگیر صیانت از کاربران در فضای مجازی شدید ایا دقت کردید درد مردم کجاست ؟ چرا به جای این که به مسائل مهمتر زندگی مردم بپردازید به مسئله ای ورود می کنید که امروز شده جزئی از اقتصاد و حتی تنها سرگرمی خانواده ها ؟ بله که باید برید فکر کنید چه چیزی باعث شده که مردم به فضای مجازی روی آورده اند، کجای کار ایراد داشته است که مردم از پرداختن به واقعیت ها به سوی مجازی وغیر واقعی روی آورده اند . وقتی جاهایی که باید ورود کنید نمی کنید ؟ وقتی که باید انجا که اختلاسی صورت گرفته شفاف اعلام نمی کنید و اختلاس گر مجازات نمی شود؟

وقتی شما دست دلالان و آقازاده ها را از مافیای اقتصادی کوتاه نمیکنید و پنهان کاری میکنید ، وقتی به آنچه که خود میگویید عمل نمی کنید ، وقتی حتی صدای رهبری هم این اواخر از اوضاع خودرو و مسائل اقتصادی درآمده وقصد ندارید که مشکلات را حل کنید ، آنجا که باید خدمت به مردم جای خود را به بازی قدرت گرفته است ، آنجا که مدیران و دولتها حتما باید مورد تشویق و به به و چه چه قرار بگیرند و روزنه ی انتقاد بسته شده است. باید هم مردم به فضای مجازی روی بیاورند چون که آنجاشفاف و بی پرده، خیلی از مسایل را برای مردم آشکار می کند.

آیا به این مسائل فکر کرده اید ؟ آیا محتوای فیلم ها و نوشته ها و تصاویر که از رسانه های جمعی پخش و نشر پیدا می کند توانسته است انتظارات را برآورده کند؟ آیا خود را با حرکت روبه رشد فرهنگ و مسائل فرهنگی وفق داده اید؟/م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
عمو جان خداقوت ، خسته نباشی ولی مطمئن باش برای شنیدن صدای حق طلبی و اعتراض هیچ تریبونی در داخل وجود نداره، ۴۰ ساله وعده وعید میدن ، نان سنگک ۱۵هزار، روغن ۱۵۰هزار، ماکارونی۲۵هزار،دلار۴۲هزار خط فقر ۱۵ میلیون،حقوق وزارت کاری کارگر ۶میلیون و... و مسئولان پررو همچنان در رسانه بظاهر ملی از رونق اقتصادی و شکوفائی دم می زنند ،اینترنت و آزادی بیان تو سرشون بخوره
فقط خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
فقط دزدی اختلاس کارشونه. میخان با طرح خیانت علیه نردم مطلوم ایران لا پوشونی کنن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار