رئیس کل دادگستری استان قم با بیان اینکه حراست از منابع طبیعی با جدیت دنبال می‌شود، گفت: هر چند پرونده زمین فرودگاه به مرحله خلع ید رسیده اما این به معنای واگذاری نیست و مراحل واگذاری از ابتدا باید به صورت قانونی دنبال شود.
کد خبر: ۱۰۳۳۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱ 09 March 2022

به گزارش تابناک قم، محمد شعاعی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم به همراه جمعی از مسئولان این اداره‌کل به مناسبت هفته منابع طبیعی با حجت‌الاسلام والمسلمین علی مظفری رئیس کل دادگستری استان قم دیدار و گفت‌و گو کرد.

رئیس کل دادگستری استان قم طی سخنانی با بیان اینکه موفقیت در سایه تلاش همگانی محقق می‌شود، عنوان کرد:  ما در تمامی عرصه‌هایی که نیاز به حضور دستگاه قضایی باشد حضور خواهیم یافت و از منابع طبیعی نیز با جدیت حراست خواهیم کرد چراکه حراست از منابع طبیعی فقط بر عهده یک سازمان نیست و همه باید در راستای حفظ و حراست از منابع طبیعی مشارکت داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت زمین موجب افزایش متجاوزان شده و برخی از قوانین نیز تناسب میان جرم و مجازات را موردنظر قرار نداده است، گفت: اگر مجازات بازدارنده نباشد جرم نیز بیشتر می‌شود که ما برای رفع این خلا به مسئولان ملی اعلام کردیم که مجازات باید با میزان جرم تناسب داشته باشد.

مظفری خاطرنشان کرد: در مورد فرودگاه متاسفانه روند مطلوبی در گذشته دنبال نشد و نزدیک به سه هزار هکتار زمین بدون سپری کردن مراحل قانونی در اختیار فردی قرار گرفت که بعد از اتفاقات مختلف امروز خلع ید از این زمین برداشته شده است اما این به معنای  واگذاری به فرد نیست و مراحل واگذاری باید از ابتدا و به صورت قانونی دنبال شود و در این راستا ما به اهمیت موضوع جذب سرمایه‌گذاری و رعایت قوانین توجه خواهیم کرد.

همچنین مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با بیان اینکه 27 مورد کشف قاچاق چوب در سال جاری داشته‌ایم، اظهار کرد: در سال جاری حدود 30 هکتار خلع ید و در مجموع اقدامات انجام شده، 129 هکتار از اراضی که افراد و نهادها به صورت غیرقانونی تصرف کرده بودند پس گرفته شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار