فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور در سفر به اصفهان با اشاره به صدور کارت ضابط قضایی ویژه کارکنان یگان حفاظت میراث‌فرهنگی ۲۶ استان کشور در آینده نزدیک گفت: مأموریت مهم یگان حفاظت از میراث فرهنگی در نوروز، حفظ سلامت مردم و ایمنی آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری است.
کد خبر: ۱۰۳۳۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰ 13 March 2022

سردار حسن مهری افزود: با صدور کارت ضابط قضایی فرمانده و کارکنان یگان حفاظت میراث‌فرهنگی سراسر کشور می‌توانند به‌عنوان ضابط قضایی نسبت به دستگیری، بازجویی، تشکیل پرونده و اعزام سوداگران میراث‌فرهنگی به دادگاه اقدام کنند.
وی گفت: از ابتدای سال تا پایان بهمن یگان حفاظت از میراث فرهنگی بیش از ۷ هزار و ۲۸۱ مورد اوراق قضایی به متهمان ابلاغ کرده و بیش از ۴ هزار و ۲۸۵ مورد گشت زنی در ابنیه و محوطه‌های تاریخی و باستانی سراسر کشور کرده است.
مهری افزود: ۴۹۲ مورد مقابله با تخریب آثار، ۶۱۹ مورد مقابله با حفاری غیرمجاز در ابنیه و محوطه‌های تاریخی، ۵۸۲ مورد توقیف دستگاه‌های فلزیاب از سوداگران میراث‌فرهنگی و تشکیل ۱۱۲۶ مورد پرونده قضایی برای متهمان از دیگر دستاورد‌های این یگان در طی سال ۱۴۰۰ در سراسر کشور است.
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور گفت: دستگیری هزار و ۸۵۸ نفر سوداگر میراث‌فرهنگی، ۶۸۸ مورد مقابله با تجاوز به حریم آثار تاریخی و دریافت ۶۶۰ مورد گزارش‌های مردمی از جمله دستاورد‌های دیگر این یگان است.
او افزود: از ابتدای سال تاکنون ۴۶۵۷ مورد شیء تاریخی اصیل و ۷۹۴۰ شیء تقلبی کشف شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار