دبیر دهمین دوره دوسالانه عکس هنرمندان قم گفت: ۱۲۰ هنرمند عکاس در این رویداد شرکت و بیش از ۲ هزار اثر در بخش های مختلف به دبیرخانه ارسال شد.
کد خبر: ۱۰۳۴۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲ 15 March 2022

 به گزارش تابناک قم، ابراهیم سلیمانی درگفت‌وگویی با بیان اینکه این آثار در بخش‌های تک عکس قم، تک عکس آزاد، مجموعه عکس قم، مجموعه عکس آزاد و در بخش موبایلی (تلفن همراه) و آزاد می‌باشد، افزود: این دوره از دوسالانه مذکور، با اقبال و استقبال خوب هنرمندان عکاس کشوری مواجه شده‌است.

وی افزود: به دلیل استقبال پر شور هنرمندان عکاس از قم و بسیاری از استان‌های ایران اسلامی و برای سهولت انتخاب آثار برای نمایشگاه و کتاب «قم ۱۴۰۰»؛ ابتدا آثار را برای پالایش و انتخاب اولیه دراختیار هیات محترم انتخاب قرار دادیم و پس از انتخاب ۷۰۰ اثر از بین بیش از ۲ هزار اثر رسیده به دبیرخانه؛ مقدمات داوری را برای امروز (۲۴ اسفند) فراهم کردیم.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر، داوری آثار واصل شده، توسط هیات داوران درنگارخانه فرهنگ شهر قم درحال انجام است.

سلیمانی افزود: سید عباس میرهاشمی، ساسان مویدی و محمد نوروزی از تهران و حجت‌الله عطایی و امیر حسامی‌نژاد از قم اعضای هیات داوری؛ این دوسالانه هستند. 

وی در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: این دوسالانه عکس؛ با هدف برگزاری نمایشگاه، معرفی برگزیدگان، تدوین و چاپ کتاب عکس «قم ۱۴۰۰» برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش‌های مسابقه این دوسالانه در سه بخش است، گفت: تک‌عکس و مجموعه عکس در موضوع «قم ۱۴۰۰» برای عموم عکاسان بومی و غیربومی استان قم است.

رییس انجمن عکاسان قم اظهار داشت: تک‌عکس و مجموعه عکس در موضوع «آزاد» نیز برای عکاسان حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای (آماتور) مقیم استان قم است. 

وی اضافه کرد: بخش تک‌عکس موبایلی (عکس‌هایی که با تلفن همراه گرفته شده باشند) در موضوع «آزاد» نیز برای عکاسان حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای (آماتور) مقیم استان قم است.

وی درباره جایزه‌های دوسالانه مذکور گفت: در هر بخش، سه برگزیده (به صورت همسطح و همرتبه) معرفی خواهد شد و جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی به همراه لوح و نشان انجمن عکاسان استان قم به نفرات برگزیده اهدا خواهد شد.

دبیر دهمین دوره دوسالانه عکس هنرمندان قم اظهار داشت: همچنین در بخش عکاسی موبایلی به پنج نفر برگزیده، جایزه نقدی ۱۰ میلیون ریالی به همراه لوح اهدا خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرکت در این رویداد فرهنگی و هنری برای تمام عکاسان حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای آزاد است، افزود: کتاب «قم ۱۴۰۰» نیز با موضوع استان چاپ  می‌شود و پذیرای بهترین اثرهای شرکت‌کنندگان خواهد بود.

وی گفت: این دوسالانه توسط انجمن عکاسان استان قم با همکاری استانداری قم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، شهرداری قم، شورای اسلامی شهر قم، سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم و نگارخانه فرهنگ برگزار می‌شود.

وی؛ مهدی توکلیان، مهدی کلانترزاده، مهدی مهدوی‌راد، امیر حسامی‌نژاد، حجت‌الله عطایی، امیرمسعود عربشاهی و ابراهیم سلیمانی را اعضای شورای سیاستگذاری این دوسالانه معرفی کرد و گفت: حسن گایینی، امیرمسعود عربشاهی، مهدی بهمنی، مونا نیکوگفتار و نسرین شیخ‌حسن هیات انتخاب و میثم باباخانی روابط‌عمومی و محبوبه رضایی دبیرخانه این دوسالانه هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار