مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران در حاشیه سفر به قم گفت: هم اکنون ذخایر خونی کشور در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۳ درصد افزایش نشان می دهد.
کد خبر: ۱۰۳۷۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶ 06 April 2022

به گزارش تابناک قم، دکتر مصطفی جمالی، مدیرعامل انتقال خون ایران در حاشیه بازدید از مرکز دوم قم گفت: با وجود افزایش اعمال جراحی در نیمه دوم اسفندماه و تقارن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان ذخایر خونی کشور در وضعیت مناسبی قرار دارد.

وی ادامه داد: در این ایام میزان اهدای خون در برخی مناطق کشور تا ۲۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: میانگین ذخایر خونی کشور در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرعامل انتقال خون ایران، گفت: میزان اهدای خون در قم هم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد بیشتر شده است.

دکتر جمالی با بیان اینکه قم در حال حاضر علاوه بر تامین نیاز استان به تامین فراورده‌های خونی مورد نیاز استان‌های تهران و سیستان و بلوچستان نیز کمک می‌کند، افزود: مراکز و پایگاه‌های اهدای خون قم با وجود قدیمی بودن ساختمان ها، به لحاظ تجهیزات و استاندارد‌ها وضعیت خوبی دارند.

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران تاکید کرد: وضعیت موجود این مراکز با توجه به توسعه قم در کوتاه‌مدت پاسخگوی نیاز‌های استان نخواهد بود و باید این مراکز و پایگاه‌های انتقال خون توسعه یابد.

جمالی با اشاره به طراحی یک مرکز استاندارد به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع در منطقه پردیسان، گفت: در صورت تامین اعتبار برای ساخت این مجموعه از سوی استان، مجموعه انتقال خون کشور نیز بلافاصله نسبت به تجهیز آن اقدام خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار