امام جمعه قم در خطبه‌های امروز نماز پرفیض جمعه، به شهادت دو طلبه در حادثه تروریستی مشهد اشاره کرد و گفت: این سیره روحانیت است و علمای بسیاری در راه دین قبل و بعد از انقلاب به شهادت رسیده اند.
کد خبر: ۱۰۳۸۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹ 08 April 2022

به گزارش تابناک قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، خطیب جمعه قم امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به شهادت ۲ طلبه‌ جهادی در مشهد، گفت: این سیره روحانیت است و علمای بسیاری در راه دین در قبل و بعد از انقلاب به شهادت رسیده اند و امروز ترور شخصیت روحانیت توسط دشمن در همین راستا اتفاق افتاده است.

خطیب جمعه قم ترور شخصیت روحانیت را مهمترین تکنیک دشمن عنوان کرد و افزود: دشمن قصد دارد با این تکنیک اعتبار روحانیت را در ذهن مردم از بین ببرد.

وی با اشاره به حضور پر رنگ طلبه‌ها در بحران‌هایی مانند سیل، زلزله و کرونا، گفت: دشمن به شکلی جلوه می‌دهد که تمام مشکلات کشور بر عهده روحانیون است و روحانیت کم کاری کرده و مشکلات ایجاد شده است در حالی که کم کاری مسئولی در جامعه را نمی‌توان از چشم طلبه‌ها دید.

خطیب جمعه قم در خصوص فضا سازی و ترور شخصیت دشمن در مورد روحانیت، گفت: برای مقابله با توطئه دشمن، جهاد تبیین وظیفه همه قشرهای جامعه است و در راه مقابله با وارونه نمایی دشمن همه وظیفه روشن گری داریم.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به سالگرد شهادت آیت‌الله شهید سیدمحمد باقر صدر، گفت: آن شهید بزرگوار شخصی عالم، مرجع، مجاهد، دارای آثاری فاخر در جهان و مدافع اسلام بود.

وی افزود: شهید سید محمد باقر صدر به جرم همکاری نکردن با رژیم بعثی و دلدادگی به انقلاب اسلامی به دست این رژیم به شهادت رسید.

امام جمعه قم با اشاره به ۴ مطالبه اصلی کشورمان در مذاکرات هسته‌ای، گفت: دریافت تضمین، راستی آزمایی، بسته شدن ادعای ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای کشورمان و تحریم سپاه موضوعاتی است که باید در توافق نهایی لحاظ شوند.

آیت الله حسینی بوشهری در خصوص برداشته شدن تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: با صراحت اعلام می‌کنیم سپاه از ارکان اصلی نظام اسلامی است و این نهاد نباید در تحریم بماند.

وی به شعار سال نیز اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب سال جدید را با دو ویژگی دانش بنیانی و اشغال آفرینی نام گذاری کرده اند.

خطیب جمعه قم افزود: ایشان در ۶ سال گذشته همواره بر تولید تاکید کردند تا مشکلات اقتصادی و ناهنجاری اجتماعی در جامعه رفع شود.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه گفت: همه ما در ماه مبارک رمضان به میهمانی خدا دعوت شده ایم و پای سفره مهمانی الهی حضور داریم و در این ماه عزیز فضای خیابان‌ها، بازار و شهر ما باید در طراز شهر اسلامی باشد.

امام جمعه قم ادامه داد: هر کس به هر دلیلی که نمی تواند روزه نمی‌گیرد باید ظاهر جامعه اسلامی را حفظ کند و در ملا عام روزه خواری نکند چرا که روزه خواری در ماه مبارک رمضان به معنی ایستادگی در برابر واجب الهی است.

وی اضافه کرد: مسئولین باید با جدیت جلوی روزه خواری و عادی سازی این پدیده را در کشور بگیرند و باید در جامعه اسلامی حریم و حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود.

خطیب جمعه قم به ضرورت حمایت از امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و افزود: از مسئولان می‌خواهیم در راه مبارزه با زشتی‌ها از آمران به معروف و ناهیان از منکر پشتیبانی کنند تا آنان در جامعه اسلامی احساس غربت نکنند.

آیت الله حسینی بوشهری، افزود: دشمنان می‌خواهند یک بی تفاوتی دینی نزد ذهن‌ها شکل و رواج بگیرد که همه وظیفه دارند با آن مقابله نمایند.

خطیب جمعه قم بازگشایی مراکز آموزشی کشورمان را به فال نیک گرفت و گفت: از معلمان، دانش آموزان، اساتید، و دانشجویان می‌خواهیم که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و پرهیز از عادی انگاری مانع از اوج گیری مجدد بیماری کرونا شوند.

امام جمعه قم همچنین با اشاره به رحلت حضرت خدیجه در دهم ماه مبارک رمضان، شجاعت را مهمترین ویژگی این بانوی بزرگ اسلام عنوان کرد و گفت: نبی مکرم اسلام (ص) سال رحلت ایشان را سال حزن نامیدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار