بعد از گذشت بیش از یک دهه، بخشی از مجتمع فرهنگی، هنری حر به سینما دیجیتال تبدیل شد و مردم قائم‌شهر صاحب سینما شدند.
کد خبر: ۱۰۴۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷ 01 October 2015
به گزارش تابناک مازندران از شهرستان قائم‌شهر، در اوایل دهه 80 شورا و شهرداری وقت شهر قائم‌شهر تصمیم گرفتند سینما فجر شهرستان را به مجتمع تجاری، خدماتی نگین شمال تبدیل کنند.
در ابتدا قرار بود برای افتتاح مجتمع نگین شمال سالن‌های چند منظوره اعم از سینما، رستوران‌ها، شعب بانک‌ها و پارکینگ در 14 طبقه در مدت زمان کوتاهی انجام شود.
اما مردم قائم‌شهر برای رسیدن به سینما و مجتمع تجاری، خدماتی نگین شمال بیش از یک دهه را پشت سر گذاشتند تا سینما فجر این شهر به خاطرات بپیوندد.
در طول سال‌ها مسئولان شهرستانی برای تحقق یک سینما در قائم‌شهر تلاش‌های بسیاری را انجام دادند اما هرگاه به دلیل مشکلات مالی و نبود اعتبار لازم به زمان‌های دیگر موکول شد.
مسئولان دولت تدبیر و امید تصمیم گرفتند از مجتمع بلااستفاده فرهنگی، هنری حر واقع در کوچک‌سرا با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قائم‌شهر برای احداث سالن سینما اقدام کنند.
هرچند این سالن برای ایجاد سینما مجهز نیست و از استانداردهای یک سینما به دور است اما مسئولان شهری برای فرار از هجمه منتقدان هنری این شهر به نبود یک سالن سینما، برای احداث سینمای دیجیتال اقدام کردند.
بعد از گذشت سال‌ها، امروز مردم قائم‌شهر شاهد افتتاح سالن سینما بودند اما امیدواریم مسئولان شهری برای ساخت سالن سینما با استاندارهای واقعی در مکانی مناسب که از نظر بعد مصافت به شهر نزدیک‌تر است اقدام کنند.

*تبدیل مجتمع فرهنگی و هنری حر به سالن سینما ارزنده است

نماینده مردم شهرهای قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: به دلیل آنکه سینما برای بخش خصوصی سودآور نیست در نتیجه سرمایه گذاران برای ساخت سینما استقبال چندانی نمی‌کنند.
کمال علیپور بیان کرد: طبق مصوبه مجلس، شهرداری و شورا باید با سرمایه گذاران بخش ساخت سینما همکاری‌های لازم را انجام دهند.
وی با بیان اینکه قائم‌شهر با جمعیت 320 هزار نفری نیاز مبرم به یک سینما داشت، افزود: تبدیل بخشی از مجتمع فرهنگی و هنری حر به سینمای دیجیتال یکی از کارهای ارزنده‌ای بود که مسئولان شهری در این راستا انجام داده‌اند.
علیپور با اشاره به اینکه امسال 53 درصد برای اعتبارات فرهنگی و موضوعات مربوط به هنرمندان در بودجه در نظر گرفته شد، اضافه کرد: 50 میلیارد ریال برای پرداخت دیون بخش هنرمندان و نویسندگان که سال‌ها به تامین اجتماعی بدهکار بوده‌اند انجام شد تا مشکلات جدی در بخش فرهنگی بر طرف شود.

*افتتاح سینما دیجیتال اوقات فراغت جوانان را پر می‌کند

فرماندار شهرستان قائم‌شهر با اشاره به اینکه با راه‌اندازی این سینما نیمی از اوقات فراغت جوانان پر خواهد شد، متذکر شد: قائم‌شهر مکان مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت جوانان ندارد و احداث سالن سینما می‌تواند تا حدودی از اوقات فراغت جوانان را پر کند.
مهدی محمدی ادامه داد: سینمای مجتمع حر در حال حاضر کامل نیست و با اعتباراتی که در این راستا در نظر گرفته شد به تدریج تجهیز و کامل می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه سینما دیجیتال مجتمع حر به عنوان اولین سینما، دیجیتال کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: برای آغاز به کار سینما اکران فیلم محمد رسول الله (ص) در دو سانس از شنبه میزبان شهروندان قائم‌شهری است.

*برای تجهیز سینما دیجیتال 80 میلیون تومان هزینه شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه برای تجهیز بخشی از مجتمع حر به سینما مبلغی بالغ بر 80 میلیون تومان از منابع داخلی هزینه شد، بیان کرد: امروزه سینماها در مراکز مختلف شهری در قالب کوچکتر طراحی می‌شود تا دسترسی مردم آسان‌تر شکل گیرد.
علوی با بیان اینکه ظرفیت سالن دیجیتال مجتمع حر قائم‌شهر 218 نفر است، افزود: کسب مجوز اکران فیلم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ایجاد بسترهای لازم از جمله پرده سینمایی در این مجتمع از اقدامات مورد نیاز برای فعالیت دوباره سینما‌ست.
وی در پایان گفت: اکران عمومی فیلم محمد رسول الله (ص) از روز شنبه در دو سانس عصر برای مردم به نمایش در خواهد آمد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
با سلام
سینما چه دردی از مردم درمان میکند. جای اینکارا به فکر کارآفرینی در این شهر باشید. شهر قائمشهر جای پیشرفت نزول داشته است و با از کار افتادگی نساجی همراه است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
با سلام
سینما چه دردی از مردم درمان میکند. جای اینکارا به فکر کارآفرینی در این شهر باشید. شهر قائمشهر جای پیشرفت نزول داشته است و با از کار افتادگی نساجی همراه است
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
مردم نیاز به تفریح و سرگرمی دارن . سینما از حداقل امکانات فرهنگی و تفریحی یک شهر هست که به علت کوته نظری برخی سالها از داشتن یه سینمای خوب تو شهرمون محروم بودیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار