خطبه های نماز جمعه استان
فاجعه جانگداز منا همه مردم مسلمان را ناراحت کرده است و تعداد زیادی از حجاج به علت بی‌کفایتی و مدیریت نادرست مراسم حج به شهادت رسیدند
کد خبر: ۱۰۴۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶ 02 October 2015

قریشی: باید سخنان مقام معظم رهبری را سرلوحه اقدامات انتخاباتی خود قرار دهند

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، سیدمهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی در رابطه با حادثه منا اظهار داشت: فاجعه جانگداز منا همه مردم مسلمان را ناراحت کرده است و تعداد زیادی از حجاج به علت بی‌کفایتی و مدیریت نادرست مراسم حج به شهادت رسیدند که از خداوند متعال طلب آمرزش برای درگذشتگان و صبر برای خانواده‌های داغداران داریم.

وی به نقل از یکی از حجاج افزود: ماموران سعودی بعد از مهر پاسپورت حجاج، اوراق شناسایی آنها را بر زمین می‌انداختند که این حد آخر بی‌احترامی و بی‌ادبی به زائران خانه خدا است.

قریشی تصریح کرد: سخنان مقام معظم رهبری و هشدار ایشان به آل سعود باعث شد دولت عربستان را به خود آورد و فهمید که باید جنازه‌های شهدای ایرانی را تحویل دهند و ما افتخار می‌کنیم به داشتن چنین رهبر بزرگی که این امر برگرفته از مسئله ولایت و امامت است و آموخت که باید در برابر آنانی که به ایرانی‌ها و مسلمانان توهین می‌کنند ایستاد.

وی با بیان اهمیت انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی اظهار داشت: هم انتخابات مجلس خبرگان رهبری و هم انتخابات مجلس شورای اسلامی که در پیش است در آینده مملکت تاثیرگذار است بنابراین باید مراقب همه مسائل در این انتخابات باشیم.

وی افزود: همگان باید سخنان مقام معظم رهبری را سرلوحه اقدامات انتخاباتی خود قرار دهند.

قریشی در ادامه ضمن یادآوری ایام و مناسبتهای هفته تصریح کرد: این هفته، در هفته سالمندان قرار گرفته‌ایم، در دین اسلام کسانی که سنشان بالا رفته از احترام و ارزش بالایی برخودارند و پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند کسانی که به افراد سالمند احترام کنند به خداوند احترام کرده‌اند.

وی با اشاره به چند حدیث بیان کرد: در شهر ارومیه چند خانه سالمندان وجود دارد و باید هر چند وقت به آن‌ها سر بزنیم و گاهی انسان ناراحت می‌شود که در جامعه اسلامی چرا فرزندان پدران و مادران خودشان را‌‌ رها کرده‌اند و در این میان جای خوشحالی دارد که افرادی در جامعه اسلامی هستند که از سالمندان بی‌پناه مراقبت می‌کنند.

امام جمعه ارومیه همچنین با بیان اهمیت احترام به والدین، گفت: حق پدر و مادر بعد از حق پروردگار مهم‌ترین حق است و باید به این حق احترام گذاشته شود.


امام جمعه خوی: هیچکدام از قوانین حقوقی جهان وسعت حقوق اسلامی را ندارند

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، خوی، شکوری در نماز جمعه این هفته شهرستان خوی با بیان بخشی از خطبه 167 نهج البلاغه اظهار داشت :امیرمؤمنان(ع) خطاب به پیروتان خود می فرماید تقوی را در مورد بندگان ،آبادی ها و چهارپایان رعایت کنید .وی در ادامه با ضمن توضیح فرمایش امیرمؤمنان(ع) اینکه امام زین العابدین(ع) در رسالة الحقوق 36 گروه را صاحب حق بر انسان برشمردند.

وی دراین راستا ادامه داد هدف از حقوق آبادی ها تلاش و کوشش در آبادانی شهرها و روستاها و پرهیز از تخریب و ویرانی آنها و ایجاد کردن محیط سالم برای عموم شهروندان است و مقصود از حقوق حیوانات که در روایات متعدد مطرح شده عبارت از این است که صاحب حیوان حق زدن او و بار کردن بیش از توان ،داغ زدن او را ندارد و بلکه باید آذوقه و علف او را فراهم نموده و آب مورد نیاز را به او عرضه کند.بدین ترتیب هیچ کدام از قوانین حقوقی جهان وسعت و گستردگی حقوق اسلامی را ندارند.

تنها راه نجات مسلمانان بازگشت به پیامهای رسولخدا(ص) در غدیر است

شکوری با تبریک عید سعید غدیر به نمازگزاران تاکید کرد: در چنین روزی با نصب امیرمؤمنان(ع) به خلافت از ناحیه رسول خدا(ص) دین تکمیل شده و نعمت الهی بر بندگان به اتمام رسیده است.

وی با توضیح بخشی از فرمایشات رسول خدا(ص) اظهار داشت:امیرمؤمنان(ع) تمامی شرایط و ویژگیهای لازم در یک رهبر و حاکم جامعه یکجا دارا بود و هیچکدام از صحابه چنین ویژگیها را نداشتند .

وی در ادامه با اشاره به ویژگیهای امیرمؤمنان(ع) گفت :دارا بودن عصمت،داشتن علم و دانش لازم برای امامت جامعه ،دارا بودن شجاعت منحصر به فرد،داشتن عدالت و آلوده نشدن به زخارف دنیا از جمله ویژگیهای برجسته امیرمؤمنان(ع) می باشند.

وی ادامه داد اگر امروز مسلمانان بخواهند از دست جریانهای انحرافی تکفیری آدم کش و ظلم و ستم حاکمات مستبد و استعمارگران جلاد رهایی پیدا بکنند تنها راه بازگشت به پیام رسولخدا(ص) در غدیر است.

شکوری همچنین با تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: بر اساس قانون 26 مأموریت به عهده نیروی انتظامی است و ادامه داد فرمانده نیروی انتظامی از ناحیه مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا نصب می شود و این جایگاه والای نیروی انتظامی را در نظام جمهوری اسلامی نشان می دهد

وی افزود: نیروی انتظامی به عنوان زیر مجموعه وزارت کشور عمل می کند و بخشی از مأموریت ها را به عنوان ضابط قوه قضاعیه انجام می دهد

امام جمعه خوی، با تسلیت فاجعه دردناک و غمبار منا در مکه اظهار داشت: وهابیون آل سعود ریشه در دین یهود دارند و بدین جهت از نظر ارزش قائل نشدن بر جان انسانها و زیر بار مسئولیت نرفتن همان روش یهودیان صهیونیست را دارند.

وی ادامه داد به دلیل ضدیت و کینه دیرینه آل سعود نسبت به ایران و شیعیان احتمال اینکه زائران ما را مورد آزار و اذیت قرار بدهند زیاد بود لذا مقام معظم رهبری مدظله آن تهدید را به جا و به موقع انجام دادند و طبق گزارشات بسیار مؤثر واقع شده است.

وی با بیان اینکهنباید تردید داشته باشیم که اگر آل سعود از قدرت مسلمانان نمی ترسیدند قطعا کعبه و ضریح مبارک پیامبر را همانند بقیع تخریب می کردند.

وی در پایان اظهار داشت: یکی از اقسام کشتن انسانها قتل صبر است یعنی اینکه کسی را حبس نموده بطوریکه نتواند به هیچ وجه از خود دفاع کند بکشند.فاجعه منا یکی از مصادیق قتل صبر بوده که وهابیان سعودی مرتکب شدند.


امام جمعه میاندوآب:

بی لیاقتی مسوولان سعودی در رسیدگی به حجاج مصدوم مشهود است

امام جمعه میاندوآب نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته با انتقاد از حکام آل سعود ، گفت: بی لیاقتی و بی کفایتی مسوولان سعودی در رسیدگی به حجاج مصدوم در فاجعه منا مشهود بوده و علت اصلی افزایش تلفات همین امر است.

حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به فاجعه منا افزود: دولت عربستان و ماموران امنیتی این کشور حجاج را در شرایطی که زخمی و نیازمند کمک بودند، به حال خود رها کردند که این امر ، موجب شد تا تلفات این حادثه به شکل غیر قابل تصوری افزایش پیدا کند.

وی همچنین افزود: اگر دولت عربستان با تدبیر و مدیریت مناسب عمل می کرد و به آسیب دیدگان نیز به موقع رسیدگی می شد، خیلی از حجاج از این حادثه جان سالم به در می بردند. بدون شک مسوولان سعودی در به وجود آمدن این فاجعه مسوول بوده و ضمن پاسخگویی به افکار عمومی جهان اسلام باید از همه مسلمانان عذر خواهی کنند.

وی همچنین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع فرماندهان نظامی در نوشهر بیان کرد: علت نرم شدن موضع مقامات عربستان در خصوص تحویل دادن پیکر حجاج ایرانی به کشور واکنش اصولی و مواضع شجاعانه مقام معظم رهبری بود.

امام جمعه میاندوآب در بخش دیگری از خطبه ها، با اشاره به واقعه غدیر خم و تبریک این روز بزرگ به مسلمانان گفت: ولایت فقیه ادامه ولایت پیامبر اسلام (ص) و حضرت علی (ع) است.


ماموستا عبدالرحمن خلیفه‌زاده :

کسانی که ادعای خادمین الحرمین را دارند خادم نه بلکه خاین الحرمین هستند

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، ماموستا عبدالرحمن خلیفه‌زاده در خطبه های امروز نماز جمعه بوکان ضمن تسلیت به بازماندگان حجاج حادثه منا و تبریک عید غدیر اظهار داشت: طبق احادیث، کسی که از خانه خود به قصد کار خیر و رضای خداوند خارج شود و در این راه جان خود را از دست برهد سعادتمند و شهید است و حجاج عزیز هم چون مهمان خدا بودند به خدمت او رسیدند و سعادتمند هستند.

خلیفه زاده بیان کرد: کسانی که ادعای خادمین الحرمین را دارند خادم نه بلکه خاین الحرمین هستند چون اگر خائن نبودند می‌دانستند که با مهمانان خدا و رسولش چگونه رفتار کنند، نه این که به خاطر یک نفر، جان صدها نفر بی گناه را بگیرند.

وی گفت: بی‌کفایتی آل سعود در میزبانی و اداره حرمین بر جهانیان ثابت شد و لازم است دول اسلامی به جد پیگیر این مسئله باشند و شورایی تشکیل دهند تا اداره حرمین به صورت مشترک به کشورهای اسلانی واگذار شود و تا این مراسم معنوی بزرگ را که سالی یک بار است در امنیت کامل برگزار شود.

امام جمعه بوکان با اشاره به فرارسیدن هفته ناجا و روز وقف اظهار داشت: ما باید به خاطر امنیتی که در شهر و منطقه و کشور عزیزمان که نتیجه تلاش عزیزانمان در نیروی انتظامی است شاکر و قدردان باشیم و به آنها در برقراری نظم و امنیت کمک کنیم.

وی در مورد وقف افزود: وقف سنت پیامبر اکرم (ص) بوده و در نظام جمهوری اسلامی احیا شده و همگی ما باید در حد توان در این امر دخیل و این مهم را ترویج دهیم.

امام جمعه مهاباد: حکومت عربستان نوکر حلقه به گوش آمریکا است

ماموستا عبدالقادر سهرابی در خطبه های امروز نماز جمعه مهاباد با اشاره به مسئله داعش اظهار داشت: متاسفانه گروه تکفیری داعش به دست خود استکبار جهانی درست شد تا به اسلام ضربه بزند اما در نهایت آنقدر بزرگ شد که منافع استکبار را نیز به خطر انداخت.

امام جمعه مهاباد گفت: بی‌شک عربستان نوکر حلقه به گوش آمریکا است و با حمایت ایالات متحده دست به جنگ و حمله در کشور یمن زد.

سهرابی با اشاره به فاجعه منا تصریح کرد: متاسفانه بی‌لیاقتی و بی‌عرضگی حکام آلود سعود در منا سبب کشته شدن، مصدومیت و مفقود شدن تعداد بسیاری از مسلمانان ایرانی و غیرایرانی شد.

وی با اشاره به مسئله خیانت در معامله بیان کرد: باید در معامله جانب صداقت و امانتداری را رعایت کرد چون خداوند متعال تنها معامله بودن غش و خدعه را قبول می‌کند.

امام جمعه مهاباد افزود: فروشنده باید عیب و نقص محصول فروشی خود را به خریدار بگوید نه مثل اکنون که متاسفانه ظاهر کالای فروشی را آراسته می‌کنند در حالی که باطن آن ناسالم است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار