استاندار همدان:
 استاندار همدان در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، گفت: هفت واحد تولیدی و صنعتی در استان همدان گره‌گشایی شد.
کد خبر: ۱۰۵۹۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲ 02 August 2022

 استاندار همدان در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، گفت: هفت واحد تولیدی و صنعتی در استان همدان گره‌گشایی شد.

به گزارش تابناک همدان، علیرضا قاسمی فرزاد با بیان این مطلب اظهار راشت: این واحدها در مسیر فعالیت خود با موانعی مواجه بودند که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی و گره از مشکلاتشان باز شد.

وی ادامه داد:  مشکلات این طرح ها در زمینه مسائل بانکی، مالیاتی، گازرسانی و صدور پایان کار بود که با مصوبات ستاد تسهیل و تصمیمات مقتضی برای رفع موانع و گره‌گشایی از مشکلات در راستای رونق فعالیت های تولیدی این واحدها اتخاذ و ابلاغ شد.

استاندار همدان گفت:  در راستای حمایت از اشتغال و تامین امنیت غذایی استان کشتارگاه دام و طیور با اشتغالزایی برای ۸۰ نفر، با حل مشکل مالی و تقسیط بدهی و بخشودگی درصدی از جرایم دیرکرد با حمایت جهاد کشاورزی استان همدان احیا شد.

به گفته وی،  مشکل مالی شرکت تولید کننده ترشی و شوریجات با اشتغال ۲۱ نفر با مهلت ۶ ماهه در پرداخت اقساط معوقه بانکی حل شد و به چرخه تولید بازگشت.

استاندار همدان افزود:  شرکت‌های تولیدی که صادرات به عراق و سایر کشورها دارند با همکاری گمرک و صمت تعیین تکلیف شود که اگر صادر کننده با ریال معامله می‌کند نباید تعهد ارزی از آنها گرفته شود.

وی با بیان اینکه  مبحث تولید و احیای واحدهای تولیدی سرلوحه کار مدیران استان همدان قرار دارد، اشاره کرد:  مجموعه‌های تولیدی که در سال‌های گذشته ساخته شدند و بدون پروانه ساخت فعالیت دارند با همکاری بخش‌های عمرانی فرمانداری و بخشداری تعیین تکلیف شود و پایان کار اعطا شود.

قاسمی فرزاد ادامه داد: سه شرکت تولیدی که بدلیل فقدان پایان کار و داشتن معارض گازرسانی برای آنها انجام نشده بود، مقرر شد با احداث کارخانه در داخل حریم خطوط گاز و رعایت اصول ایمنی طی ۴۵ روز گاز رسانی انجام شود.

به گفته استاندار همدان،  یک شرکت تولیدی سازه های گلخانه ای، مشکل مالیات داشت که مقرر شد نهایت مساعدت و بخشودگی مالیاتی انجام شود.

وی افزود:  شرکت خصوصی پایا بسپار با هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و ۹۰۰ نفر اشتغالزایی در تولید لوله و اتصالات صادراتی، در تامین حقوق و پرداخت حق بیمه کارگران با مشکل مواجه شده که مهلت ۲ ماهه در پرداخت حق بیمه سهم کارفرما داده شد.

استاندار همدان با بیان اینکه ستاد تسهیل برای حل مشکلات واحدهای تولیدی در راستای تاکیدات رهبری بر توجه به تولید و با توجه به تحریم‌های ظالمانه تشکیل شده و گرنه نظام اقتصادی در دنیا بر پایه رقابت است، گفت:  ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای ۹ طرح تسهیلات رونق تولید اختصاص یافت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار