یازده عضو از بدن جوان مرگ مغزی در بهشهر به نیازمندان پیوند اعضا هدیه شد و به گفته خانواده این مرحوم، اقدام آنها به دلیل تأثیر از برنامه ماه عسل بوده است.
کد خبر: ۱۰۵۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳ 04 October 2015
به گزارش تابناک مازندران از شهرستان بهشهر، سکینه جعفری دانشجوی سال اول رشته مهندسی رایانه مدتی قبل بر اثر خونریزی مغزی دچار مرگ مغزی شد و خانواده او رضایت دادند تا اعضای او به بیماران نیازمند پیوند اعضا اهدا شود.

پدر مرحوم جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار گفت: با وجود تمام تلاش‌های تیم پزشکی بهشهر و حتی برخی پزشکان متعهد استان مازندران حکمت الهی بر این شد تا فرزندمان در ساعت 9 صبح روز جمعه و در روز عید غدیر به رحمت خدا برود.
قربان جعفری تصریح کرد: زمانی که پزشکان مرگ مغزی دخترم را به اطلاع ما رساندند، با مشورت مادرش تصمیم گرفتیم برای رضای خداوند با اهدای عضو او موافقت کنیم.
وی ادامه داد: پس از رضایت من و همسرم، پیکر نیمه‌جان دخترم از بیمارستان امام خمینی (ره) ساری به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران انتقال یافت و به گفته پزشکان، 11 عضو او به بیماران پیوند اعضا اهدا شد.
مادر مرحوم سکینه جعفری نیز به فارس گفت: در ماه مبارک رمضان امسال پای برنامه ماه عسل نشسته بودیم که آن روز موضوع برنامه درباره اهدای عضو بود.
حاجی‌زاده اظهار کرد: دخترم نیز در حال تماشای این برنامه بود و ناگهان گفت که من هم دوست دارم اعضای بدنم را در صورت مرگ مغزی اهدا کنم.
وی ادامه داد: در آن لحظه خیلی از صحبت او ناراحت شدم که چرا دختر جوانم چنین حرفی زده است.
مادر مرحوم سکینه جعفری بیان کرد: ابتدا باور نداشتم که دخترم مرگ مغزی شده است، بالای سرش رفتم و در حالی که می‌دانستم متوجه چیزی نمی‌شود؛ با او حرف زدم و در فکر این بودم که اگر با اهدای عضو دخترم موافقت کنم، از من ناراحت می‌شود.
حاجی‌زاده ادامه داد: اما وقتی حرف‌های او در برنامه ماه عسل رمضان امسال را به یاد آوردم، خشنودی خدا و دخترم را در نظر گرفتم و به اهدای عضو او رضایت دادم.
وی در پایان گفت: با این کار، مطمئن هستم دخترم از پیش ما نرفته و همچنان زنده است.
در تیرماه 94 نیز روحانی جوان بهشهری به نام سیداکبر نبوی به‌علت تومور مغزی دچار مرگ مغزی شد و خانواده این روحانی نیز به اهدای عضو او رضایت داده بودند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسین نجفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
از این اقدام خداپسندانه افتخار میکنم ان شاالله باخداوند درجایگاه ابدی محشور بشه آمین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار