مدیر حوزه های علمیه هرمزگان به هشدار رهبر فرزانه انقلاب نسبت به سعودی ها اشاره کرد و گفت: اقتدار و صلابت رهبر معظم انقلاب سعودی ها را به عذرخواهی واداشت.
کد خبر: ۱۰۶۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱ 05 October 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، حجت الاسلام روح الله مختاری مدیر حوزه های علمیه هرمزگان شامگاه یکشنبه در مراسم یادبود جانباختگان حادثه جانگداز سرزمین منا با عرض تسلیت جان سپردن جمع کثیری از هموطنان در بیت الله الحرام گفت: این حادثه کام امت اسلامی در سر تاسر جهان تلخ و غصه دار کرد.
 
   وی با بیان اینکه این واقعیت ابعاد مختلفی دارد که باید مورد نقد قرار گیرد افزود: امروز دیدگاه ها و نظرات بعضی از مخاطبین در سایت های مختلف از اعزام حاجیان به حج دیدگاه منطقی نیست و اگر به این مسأله این گونه بنگریم این دیدگاه تک بعدی است که باید مورد بازنگری قرار گیرد.
 
   مدیر حوزه های علمیه هرمزگان به ابعاد دیگر این فاجعه غم بار اشاره و تصریح کرد: باید حقیقت مسأله روشن و ابعاد فاجعه مشخص شود، چرا که بیش از 10 روز از این حادثه تلخ می گذرد و هنوز آمار دقیق کشته شدگان از سوی عربستان اعلام نشده رسانه های سعودی اجازه ندادند عمق فاجعه مشخص شود.
 
   وی با بیان اینکه بر اثر بی تدبیری آل سعود مهمانان خدا به خاک و خون کشیده شدند تصریح کرد: جهان اسلام باید متحد شوند و این حرم امن الهی را از دست این جنایتکاران خارج کنند چرا که به فرموده رهبر معظم انقلاب هم جنایت در حق حجاج کردند وهم امنیت خانه خدا را به هم زدند.
 
   حجت الاسلام مختاری با دلجوئی از خانواده های داغدیده در حادثه منا با روایتی از امام صادق(ع)گفت: اگر کسی در حال احرام جان دهد روز قیامت در حال لبیک گفتن محشور می شود و بر خود ببالید که خانواده هایتان در این راه دعوت حق را لبیک گفتند.
 
   وی همچنین به هشدار رهبر فرزانه انقلاب نسبت به سعودی ها اشاره و افزود: غرش حیدری رهبر معظم انقلاب سعودی ها را به عذرخواهی واداشت.
 
   حجت‌الاسلام مختاری در پایان خاطر نشان کرد: سعودی ها و مستکبران که زبان دیپلماسی را نمی فهمند و ساده انگاری است اگر با لبخند زدن به فکر چاره باشیم، چرا که دشمن گاهی با اخم و گاهی با خنده به اهداف خود دست پیدا می کند.


منبع: خبرگزاری رسا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار