نماینده دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های هرمزگان بر راه‌اندازی اتاق فکر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در شهرستان‌های استان هرمزگان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۶۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷ 05 October 2015
به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از تسنیم، حجت الاسلام سید عباس تقوی در همایش استانی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی در بندرعباس اظهار داشت: پاک ترین و کارآمدترین خدمات فرهنگی، خدماتی است که در مکانهای مقدس حسینیه و مسجد و امثال این ها ارائه می شود.
 
وی با بیان اینکه خدمات فرهنگی به سه شکل قابل ارائه است افزود: اولین روش ارائه خدمات فرهنگی به صورتی است که یک شخص به عنوان مسئول هیئت یا خادم مسجد، با تمام وجود به برگزاری مراسم می پردازد و همه امورات را خود انجام می دهد.
 
رئیس شورای نهاد رهبری در دانشگاه های هرمزگان، تصریح کرد: روش مدیریتی از دیگر روش های ارائه خدمات فرهنگی در جامعه است که  در قامت رعنای مسئولین هیئات مذهبی یا امام جماعت مشاهده می شود به طوری که خود دنبال کار نمی رود و هیئتی را بسیج کرده و خودش فقط مدیریت می کند.
 
وی در ادامه افزود: ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی باید نگاهش به سومین روش ارائه خدمات فرهنگی که همان مدل راهبردی فرهنگی است معطوف کند زیرا این روس مهمترین وظیفه این ستاد است.
 
حجت الاسلام تقوی، رهبری و راهبردی مجموعه هایی که بناست برای رسیدن به یک هدف مشخص و معین فعالیت می کنند از وظایف اصلی این ستاد دانست.
 
وی در ادامه به ویژگی های راهبر فرهنگی اشاره داشت و ابراز کرد: توجه و اهتمام ویژه به مباحث اساسی و کلان، تعیین چشم اندازی روشن از فعالیت های خود، توانایی تشخیص اهم از مهم، قدرت تحلیل محیط خویش را از جمله ویژگی های یک راهبر فرهنگی برشمرد.
 
رئیس شورای نهاد رهبری در دانشگاه های هرمزگان، گفت: یک راهبر فرهنگی باید توانایی تشخیص و رفع بحران اجتماعی در محیط فعالیت خود بر اساس اولویت دارا باشد چون ظرفیت هایش محدود بوده و قادر به رفع همه معضلات نیست بنابراین باید یک آسیب را بر اساس اهمیت موضوع تشخیص دهد.     
 
حجت الاسلام تقوی، توانایی استفاده از تمام ظرفیت ها، خلاق، گرایش به سمت مدلهای جدید فرهنگی را از دیگر خصوصیات راهبران فرهنگی عنوان کرد.
 
وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید فکری به حال فکر کردن کرد ابراز داشت: اتاق فکر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی باید در هر شهرستانها تشکیل شود.
 
نماینده دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه های هرمزگان خطاب به اعضای ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی گفت: اعضای این ستاد باید همه مجموعه ها را برای تحقق اهداف سازمانی بسیج کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار