مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان گفت: برخی صنایع و شهرداری‌های استان به مسوولیت اجتماعی و قانونی خود از بابت کمک به تامین فضاهای آموزشی عمل نکرده‌اند.
کد خبر: ۱۰۶۶۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۲ 06 September 2022

مجید نسیمی افزود: برخی صنایع فعال در استان با وجود آنکه فعالیت آنها عواقب و مشکلاتی برای استان و شهرستان ها دارد حاضر به کمک برای تامین فضاهای آموزشی که یکی از چالش‌های موجود در استان است، نیستند.

وی با اشاره به صنایع بزرگ و ملی استان همانند فولاد مبارکه، ذوب آهن و پالایشگاه اظهار داشت: تاکنون این صنایع به غیر از پالایشگاه که بتازگی یک میلیارد تومان برای یکی از طرح‌های احداث مدرسه متعهد شده است حاضر به کمک برای تامین فضای آموزشی نشدند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان افزود: از سویی مصوبه ای در بودجه امسال پیش بینی شده که باید یک دهم درصد از درآمدهای صنایع، بانک‌ها و موسسات دولتی برای ساخت و توسعه فضای آموزشی تخصیص پیدا کند که این مصوبه قانون بودجه سال ۱۴۰۱ است.

وی خاطرنشان کرد: اگر این مصوبه عملیاتی شود همه مشکلات و نیازهای حوزه سخت‌افزاری آموزش و پرورش رفع خواهد شد.

نسیمی همچنین با بیان اینکه در ماده ۱۳ و ۱۸ قانون تشکیل شورای آموزش و پرورش هم مصوب شده است که سه درصد عوارض صدور پروانه شهرداری‌ها باید برای ساخت و توسعه فضاهای آموزشی اختصاص یابد، گفت: این موضوع هم در شهرداری برخی شهرها بصورت ناقص تحقق یافته است.

وی از شهرداران تقاضا کرد که با عنایت به اینکه فضاهای آموزشی بخشی از شهرهاست در این زمینه به تامین و توسعه فضاهای آموزشی استان کمک کنند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان افزود: همچنین براساس ماده ۱۸ مصوب شورای آموزش و پرورش،  شهرداری‌ها باید در زمان صدور پروانه به انبوه‌سازان آنها را ملزم به تامین فضای آموزشی کنند.

وی ادامه داد: در این زمینه قانون به صراحت تاکید دارد اشخاصی که به انبوه‌سازی بالای ۲۰۰ واحد اقدام می‌کنند باید در کنار آن یک واحد آموزشی هم احداث کنند و برای عمل به این قانون، شهرداری‌ها باید تا زمان عمل به تعهد این افراد، پروانه پایان کار به آنها ندهند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :