کد خبر: ۱۰۶۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۱ 06 October 2015
رویترز: بمباران مواضع مخالفان سوري توسط روسيه کشورهاي منطقه را که در تلاشند رئيس جمهوري سوريه را سرنگون کنند، خشمگين کرده است. تحليل‌گران مي‌گويند، عربستان سعودي، قطر و ترکيه احتمالا در حال حاضر کمک نظامي‌به مخالفان سوري را افزايش مي‌دهند تا از آن‌ها و هدفشان حمايت کنند. وزارت دفاع روسيه روز يکشنبه اعلام کرد هواپيماهاي اين کشور در 24 ساعت گذشته 20 سورتي پرواز در سوريه انجام و 10 موضع داعش را هدف قرار داده‌اند.

روسيه با اعلام اين که به حملات هوايي خود در سوريه شدت خواهد بخشيد، مداخله اي نظامي‌را تشديد کرده است که مسکو روز چهارشنبه آن را به منظور تضعيف ستيزه جويان داعش آغاز کرد ولي قدرت‌هاي غربي مي‌گويند هدف از آن، حمايت از بشار اسد رئيس جمهور سوريه است. به گفته مقامات روسيه، حمله‌هاي هوايي اين کشور به سوريه باعث ايجاد وحشت و سراسيمگي در ميان شبه‌نظاميان تروريست داعش شده است. آندريي کارتاپولوف، از فرماندهان ارشد ستاد ارتش روسيه، روز شنبه (3 اکتبر / 11 مهر) تصريح کرد که حدود 600 «تروريست دولت اسلامي» مجبور شده‌اند مواضع خود را ترک کنند و حال در تلاش‌اند به سوي اروپا فرار کنند. به گفته اين فرمانده نظامي‌روس، «نيروي بالقوه نظامي» تروريست‌هاي داعش آشکارا کاهش يافته است.

به گزارش خبرگزاري آلمان به نقل از خبرگزاري «اينترفاکس»، کارتاپولوف از 80 حمله هوايي روسيه در روزهاي اخير به 60 «موضع دشمن» سخن گفت.

کارتاپولوف همچنين اعلام کرد که ارتش روسيه شمار حمله‌هاي هوايي خود در سوريه را بيش‌از‌پيش افزايش خواهد داد. او گفت که جت‌هاي جنگنده مواضع «گروه‌هاي تروريستي» را که به لحاظ استراتژيک مهم‌اند با شدت بيشتري بمباران خواهند کرد.حمله‌هاي روسيه به مواضع داعش آشکارا واکنشي به انتقادهاي شديدي است که عليه حمله‌هاي هوايي ارتش اين کشور به نيروهاي ميانه‌روي اپوزيسيون در سوريه مطرح مي‌شود.

فارين پاليسي درباره انگيزه‌هاي روسيه از حمله به داعش مي‌نويسد، پس از آغاز حملات هوايي روسيه عليه داعش در خاک سوريه رسانه‌هاي جهان به چندين انگيزه بالقوه پشت اقدامات نظامي‌ولاديمير پوتين،‌ رييس‌جمهوري روسيه در منطقه اشاره مي‌کنند. تقويت دولت سوريه و پر کردن خلاء قدرت ناشي از بي کفايتي آمريکا براي مقابله با داعش در ميان اين انگيزه‌هاست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار