اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سه شنبه در جریان یکصد و نود و یکمین جلسه علنی شورا، لایحه دستورالعمل انضباطی بهره برداران از اماکن، میادین وغرفه سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران را تصویب کردند.
کد خبر: ۱۰۷۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰ 06 October 2015
پرویز سروری رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی این لایحه گفت: دستور العمل انضباطی بهره برداری از اماکن میادین و غرفه سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران سال 85 در شورای شهر مصوب شد.
وی گفت: شهرداری تهران با توجه به مشکلاتی که در این لایحه وجود داشت در پایان سال 93 لایحه جدیدی را تقدیم شورا کرد.
سروری ؛ رفع برخی اشتباه ها، اشکالات و شبه های موجود در لایحه را از دلایل بررسی دوباره این لایحه عنوان کرد.
رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران نیز در جریان بررسی این لایحه ابراز امیدواری کرد: شهرداری تهران پس از تصویب این لایحه، مقدمات اجرای دستورالعمل انضباطی بهره برداران از اماکن میادین و غرفه سازمان میادین را فراهم کند.
محسن سرخو عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز خواستار در نظر گرفتن زمان بندی مشخص برای اجرای طرح ها و لایحه ها شد.
وی گفت: لازم است روند بررسی طرح ها و لایحه ها در شورای شهر کوتاه تر شود.
شهرداری تهران لایحه دستورالعمل انضباطی بهره برداران از اماکن و میادین میوه و تره بار شهرداری تهران را در سومین دوره شورای اسلامی شهر تهران به شورای شهر ارائه کرد و اعضای شورای شهر در سال 85 این لایحه را تصویب کردند.
بر اساس این گزارش شهرداری در سال 93 لایحه دیگری با این عنوان به شورا ارائه و درخواست کرد لایحه اخیر در دستور کار و تصویب شورای شهر قرار گیرد.
کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر تهران نیز با کمک کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری اقدام به بازنگری و اصلاح لایحه کرد.
این لایحه در سه فصل شامل تخلف و جرایم، نحوه رسیدگی به تخلف و اتخاذ تصمیم، تهیه و تنظیم و در شورای شهر تهران تصویب شد.
بر اساس ماده سه فصل تخلف و جرایم این لایحه در صورتی که بهره بردار در طول مدت قرارداد، بیش از پنج تخلف مشابه یا غیر مشابه مرتکب شود علاوه بر پرداخت جرایم یک نمره منفی به وی تعلق گرفته و در سابقه اعمال می شود.
همچنین جریمه هر نمره منفی یا تخلف بهره بردار معادل پنج درصد مبلغ حق بهره برداری ماهیانه از اماکن و میادین میوه و تره بار است.
همچنین در این لایحه تاکید شده چنانچه در اثر تخلفات بهره بردار خسارتی به اموال سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران وارد شود، بهره بردار به پرداخت جریمه و جبران خسارت ملزم خواهد بود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار