مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل از برخورداری 99/5 درصدی روستاهای استان اردبیل از نعمت برق خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰ 05 March 2015

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل از برخورداری 99/5 درصدی روستاهای استان اردبیل از نعمت برق خبر داد.

به گزارش ایرنا، علیرضا علیزاده روز پنجشنبه در دومین همایش ایمنی در برابر برق برای پیمانکاران گفت: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هیچ روستای بالای پنج خانوار در استان اردبیل نیست که از نعمت برق برخوردار نباشد.

وی بیان کرد: قبل از انقلاب فقط 20 روستای استان اردبیل دارای برق بود ولی امروز یکهزارو 687 روستای استان از نعمت برق برخوردار است و در شش شهرستان نیز هیچ آبادی نیست که برق نداشته باشد.

وی اظهار کرد: در چهارشهرستان استان هم بعضی از قشلاق ها و روستاهای زیر 5 خانوار فقط برق ندارند که امیدواریم با برق رسانی به آنها جشن برق دار شدن 100 درصدی در استان بگیریم.

وی اضافه کرد: در ارائه خدمات به مردم از شاخص کشوری جلو هستیم به طوری که وزارت نیرو برای روستاهای بالای 10 خانوار بودجه انتقال برق می دهد در صورتی که در استان اردبیل با حمایت مسئوولان تمامی روستاها ی بالای پنج خانوار دارای برق است.

علیزاده با اشاره به زیرساخت های بسیار مناسب این صنعت در استان گفت: سه برابر مصرف استان اردبیل در این استان برق تولید می شود و ما بسیار خوشحال می شویم این همه زحمات همکاران در خدمت صنعت، کشاورزی و تولید ارزش افزوده باشد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان افزود: ایران در تولید برق در خاورمیانه مقام اول را دارد و در کل جهان از این حیث در رده سیزدهم است و این افتخار بسیار بزرگی است.

وی بحث ایمنی را یکی از رویکردهای اصلی شرکت توزیع برق استان اردبیل عنوان کرد و گفت: پایداری زیست محیطی، پایداری فنی ومبحث اقتصاد از دیگر رویکردهای اصلی صنعت برق می باشد.

وی با اشاره به مهم بودن اقتصاد در تولید برق افزود: هزینه تولید برق بدون سوخت 800 ریال می باشد در حال که ما از مصرف کننده 460 ریال دریافت می کنیم.

او با اشاره به وجود چالش های متعدد در حوزه برق شرایط جوی، کم آبی و ریزگردها را از جمله آن چالش ها دانست.

اجرای مانور ایمنی از جمله برنامه های دومین همایش ایمنی در برابر برق برای پیمانکاران بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار