بسیاری از مناطق کشور طی روزهای آینده تا اواسط هفته آینده بارش خاصی نخواهند داشت ، اما از هفته آینده و علی‌الخصوص طی نیمه دوم هفته آینده شرایط برای نفوذ یک موج بارشی جنوبی به کشور فراهم خواهد شد
کد خبر: ۱۰۹۳۱۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴ 19 February 2023

به گزارش تابناک مازندران ، بر اساس پیش بینی اداره هواشناسی مازندران، دمای هوا در مازندران تا آخر هفته روند افزایشی خواهد داشت. 

آخرین وضعیت جوی مازندران تا پایان هفته  

بر اساس این گزارش ، هوای مازندران از امروز تا چهارشنبه آفتابی همراه با افزایش تدریجی دما و وزش باد پیش بینی می شود.

بر اثر افزایش دما و وزش باد گرم احتمال ریزش سنگ از کوه، سقوط بهمن و ذوب شدن برف‌ها و جاری شدن روان آب‌ها دور از انتظار نیست.

 بر اثر وزش باد گرم احتمال آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها در دامنه‌ها وجود دارد در نتیجه توصیه می‌شود گردشگران و مسافران در این مناطق از روشن کردن آتش خودداری کنند.

 دریای خزر امروز موج کوتاه دارد و برای فعالیت‌های دریایی و صید و صیادی مناسب است.

شرایط بارشی بهبود پیدا می‌کند!

طی روزهای هفته آینده شرایط بارشی منطقه بهبود پیدا کرده و شاهد نفوذ مجدد سامانه‌های بارشی به کشور و شکست‌ این بلاکینگ بارشی خواهیم بود.

بسیاری از مناطق کشور طی روزهای آینده تا اواسط هفته آینده بارش خاصی نخواهند داشت ، اما از هفته آینده و علی‌الخصوص طی نیمه دوم هفته آینده شرایط برای نفوذ یک موج بارشی جنوبی به کشور فراهم خواهد شد.

چشم‌انداز ۱۵ روزه نشان دهنده ورود‌ دو موج بارشی به کشور طی این مدت می‌باشند که هر کدام ماهیت و خاصیت متفاوتی را خواهند داشت.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار