رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: چهار مورد ابتلا به بیماری مالاریا که در خارج از استان مبتلا شده بودند، شناسایی شدند.
کد خبر: ۱۱۰۵۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶ 17 May 2023

پژمان بختیاری‌نیا بیان کرد: این موارد توسط نیروهای بهداشت بیماریابی و مراقبت و درمان شدند و وضعیت مناسبی دارند.

وی افزود: افراد خانواده و نزدیکان افراد مبتلا نیز غربالگری شدند تا درصورت بروز موارد دیگر از انتشار بیماری جلوگیری شود اما موردی مشاهده نشد.

بختیاری نیا گفت: تاکنون موردی از انتقال داخلی در استان نداشته‌ایم و موارد شناسایی شده همگی در خارج از استان مبتلا شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه مبارزه با مالاریا از مهمترین برنامه‌های نظام سلامت همه ساله اجرا می‌شود، گفت: بیماریابی فعال در جمعیت‌های هدف به منظور پیشگیری از انتقال بیماری در درون استان، تقویت شد و بیماریابی در تمام شهرستان‌ها و همچنین مراقبت حشره شناسی و کنترل ناقلین در مناطق هدف پیوسته در حال انجام است.

وی توضیح داد: عامل بیماری مالاریا به واسطه پشه آنوفل از فرد بیمار به افراد سالم منتقل می‌شود، بنابراین حفاظت فردی از نیش پشه و استفاده از پشه‌بند می‌تواند از ابتلا به بیماری منتقله از طریق حشرات از جمله مالاریا جلوگیری کند.

بختیاری نیا توصیه کرد: افراد در صورت سفر به مناطق جنوب شرقی کشور و بروز تب و لرز به نزدیک‌ترین واحد بهداشتی مراجعه کنند.

مالاریا یک بیماری انگلی است که از طریق نیش پشه ‌های آلوده به انسان انتقال می‌یابد؛ افراد مبتلا به این بیماری معمولا دارای علائم احساس ناخوشی و تهوع شدید، تب بالا و لرز هستند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار