مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود : مراقب تور‌های گردشگری غیرمجاز در فضای مجازی باشید.
کد خبر: ۱۱۲۰۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵ 14 August 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ فرزاد شریفی گفت :  شاهد برگزاری تور‌های غیرمجاز طبیعت گردی به ویژه در غار زینگان شهرستان مهران شد که پس از پیگیری‌های لازم این تورغیرمجاز شناسایی و سیر مراحل قانونی آن در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود :  با توجه به شروع تور‌های طبیعت گردی در این فصل، افراد سودجو بدون داشتن هیچ‌گونه به برگزاری تور‌های طبیعت‌گردی و خدمات سفر در فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی می‌کنند که بیشترین مشکلات را برای مسافران و گردشگران ایجاد می‌کنند.

شریفی ادامه داد :  با مجریان و تورگردانان غیرمجاز برخورد جدی و قانونی می‌شود، به دلیل اینکه متاسفانه متولیان تور‌های غیرمجاز شناخت کافی از گردشگری ندارند و به رعایت استاندارد‌های گردشگری و موازین شرعی و عرفی پای‌بند نیستند.

وی مطرح کرد :  با توجه به اینکه این نوع از تور‌ها هیچ‌گونه پوشش بیمه‌ای برای گردشگران قرار نمی‌دهند و در صورتی که در طول سفر مخاطره‌ای برای مسافران پیش بیاید و یا صدمه‌ای ببینند، کسی مسئولیت آن را به عهده نمی‌گیرد از مردم تقاضا می‌شود مراقب فرزندان خود باشند تا از طریق این تور‌های غیرمجاز سفر نکنند.

وی خاطرنشان کرد : با توجه به آئین‌نامه نظارت بر عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، تبلیغات و اجرای تور‌های گردشگری مستلزم اخذ مجوز‌های لازم از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است./ع

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار